سومین رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع در ایلام برگزار شد

سومین رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع در ایلام برگزار شد
۸۴ / ۱۰۰

سومین رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع با حضور ۶۰ تیم از دانشجویان و فعالان این حوزه در استان به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام برگزار شد.

به گزارش پوشانیک به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی ایلام، شهریار رستمی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام و مسئول برگزاری این رویداد استارتاپی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد تقویت روحیه کارگروهی، ایده‌پردازی و پرورش خلاقیت در دانشجویان است تا با شناسایی نیازهای روز جامعه در حوزه پوشاک بتوانند با ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه به طور مؤثرتر به سوی تجاری‌سازی ایده‌های خود گام بردارند.

وی طراحی لباس اجتماع با الهام از نقوش سنتی، الگو، دوخت و صنایع دستی را از جمله محورهای برگزاری این رویداد معرفی کرد و گفت: استقرار در خانه خلاق جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام و ارائه خدمات اداری و مشاوره‌ای در خصوص بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات به شرکت‌کندگان در رویداد از جمله مزایای حضور در این رویداد علاوه بر اهدای جوایز نقدی به تیم‌های برتر است.

استارتاپ‌ها نقش محوری در چرخه اقتصاد دارند

دکتر منصور احمدی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام نیز در این رویداد اظهار کرد: فعالیت علمی دانشگاه‌ها به شکل سنتی در عصر جدید نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی است که توانسته است خلأ بین جامعه و دانشگاه را پر کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های علمی کاربردی نقش مهمی در اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دارد، گفت: این دانشگاه با برخورداری از بیش از ۴۰۰ مرکز آموزشی عمدتأ در کنار مراکز صنعتی کشور است که نقش مؤثری در اشتغال دانشجویان دارند و زمینه این کار در استان ایلام نیز باید به شکل مطلوب فراهم شود.

احمدی با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها نقش محوری در چرخه اقتصاد دارند، افزود: این رویداد استارتاپی نیز در جهت بهبود ارتباط و تعامل دانشگاه و مراکز صنعتی فعال در حوزه پوشاک برای رفع نیازهای جامعه با ارائه طرح‌ها و لباس‌های نوآوارنه با الگوگیری از نقوش هنری و فرهنگ اصیل سنتی این خطه از ایران اسلامی و رونق اقتصاد در این حوزه است.

تولیدات در حوزه مد و لباس متناسب با ساختارهای فرهنگی، نیازهای اجتماعی و تمدنی باشد

دکتر امین دوست‌محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام نیز در این رویداد با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درکشور، اظهار کرد: یک فعالیت اقتصادی برای موفقیت باید سه مؤلفه داشته باشد؛ اول دسترسی به مواد خام ارزان قیمت است، یعنی آن کار ما باید بر مبنای مطالعه قابلیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه دومین مؤلفه یک فعالیت اقتصادی موفق وجود نیروی کار متخصص در آن حوزه است، گفت: نیروی انسانی ماهر نقش کلیدی در موفقیت و توسعه به‌ویژه حوزه اقتصاد و صنعت دارد و باید به این مهم به طور ویژه توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام جهت‌گیری درست را  سومین مؤلفه موفقیت یک فعالیت اقتصادی عنوان کرد و افزود: نگاه ما برای پیشرفت و رونق منطقه باید بر پایه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شخصیت اقتصادی استان باشد.

دوست‌محمدی در ادامه با اشاره به رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان ایلام را ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و گفت: نقش حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز در فضاسازی برای جامعه و همچنین فعالان صنعت مد و لباس برای جهت‌گیری در مسیر درست بسیار مهم و حائز اهمیت است تا تولیدات در این بخش متناسب با ساختارهای فرهنگی، نیازهای اجتماعی و تمدنی باشد.

رونق حوزه مد و لباس با بهره‌گیری از بسترهای مجازی فروش

دکتر محمد پاکزاد، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این برنامه با تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برگزاری سومین رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع در ایلام و دانشجویان شرکت کننده، اظهار کرد: یک محصول در صورتی در بازار موفق است که از لحاظ کیفیت، قیمت تمام شده و آسانی تولید در حجم انبوه بهتر از محصولات رقبای خود باشد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله بازاریابی در رونق تولید گفت: خوشبختانه امروزه با توسعه بسترهای مجازی برای فروش محصولات، زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی بهتر، بیشتر و راحت‌تر از زمان گذشته فراهم شده است و دانشجویان و فعالان حوزه مد و لباس نیز با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانند به کار خود رونق دهند.

ارائه تسهیلات به بانوان فعال در حوزه مد و لباس  

فریده الیاس‌پوریان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این رویداد با تأکید بر حمایت از بانوان فعال در بخش مد و تولید لباس، اظهار کرد: برای زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد بالای چهل سال در استان تسهیلات کارآفرینی در نظر گرفته شده است و سایر بانوان نیز می‌توانند از دیگر طرح‌های اشتغالزایی استفاده کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در پایان برگزاری چنین برنامه‌های نظیر رویداد استارتاپی طراحی لباس اجتماع را در ایجاد انگیزه و اشتغال بانوان مؤثر دانست و از عوامل برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در این رویداد استارتاپی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان ایلام، جهاد دانشگاهی ایلام، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام، مرکز آموزش علمی کاربردی شماره ۲ ایلام، بنیاد ملی نخبگان استان ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، خانه خلاق و نوآوری جهاد دانشگاهی ایلام، شرکت شهرکهای صنعتی استان همکاری داشتند و با حضور ۶۰ تیم دانشجویی و ارائه ۸۷ ایده نوآورانه ۱۲ و ۱۳ آذرماه امسال در ایلام برگزار شد که در پایان از ۱۶ تیم برگزیده در بخش‌های مختلف طراحی نقوش سنتی، الگو، دوخت و صنایع دستی با اهدای جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=12084

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: