زنجیره تامین چالش‌ تولیدکنندگان پوشاک

زنجیره تامین چالش‌ تولیدکنندگان پوشاک
۸۴ / ۱۰۰

یکی از بزرگ ترین چالش‌هایی که تولیدکنندگان لباس در ماه‌های اخیر با آن روبرو بوده اند و احتمالا در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت مشکل زنجیره تامین است. این مشکل در موارد بسیاری باعث ایجاد گرفتاری و دردسر برای تولیدکنندکان شده است و با توجه به آن چه که اخیرا مشاهده شده تعجبی ندارد که این مشکلات ادامه دار شود.

پوشانیک_ به طور حتم مشکلات مربوط به زنجیره تامین تاثیر زیادی بر کسب و کارهای تولیدی لباس خواهد داشت و در نتیجه ارزش این را دارد که در روند برنامه ریزی کسب و کار به آن پرداخته شود. هر فردی مایل است تا میزان اختلال وارد شده به کسب و کار خود را به حداقل برساند اما برای جبران مشکلات مربوط به زنجیره تامین که اغلب به طور غیر منتظره و بدون اخطار قبلی پیش می‌آید حد و مرزهایی وجود دارد.

همچنین تورم باعث پیچیده تر شدن مشکلات مربوط به زنجیره تامین می‌شود. تورم به معنای افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه است که باعث کاهش حاشیه سود آن کسب و کار می‌شود. علاوه بر آن تورم برای تولیدکنندگانی که به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند باعث می‌شود تا رویه دریافت وام آن‌ها سخت تر شود. البته افزایش تورم به معنای افزایش هزینه‌های دستمزد و افزایش هزینه استخدام نیروی کار نیز هست، آن هم در شرایطی که تورم هزینه‌های خانوار باعث شده تا خرید پوشاک به صورت عمومی به اولویت‌های پایینتر در سبد خرید خانوار تبدیل شود.

 از سوی دیگر در زمانی که تولیدکنندگان لباس برای جبران هزینه‌های رو به رشد تولید در تلاش هستند، پایین نگه داشتن هزینه‌ها به طرز باورنکردنی دشوار است. در این زمان نه تنها هزینه مواد اولیه خام رو به افزایش است بلکه هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند بر هزینه تولید تاثیرگذار باشد. افزایش دستمزدها و بالا رفتن بی وقفه قبض‌های انرژی فشار زیادی را به تولیدکنندگان لباس وارد می‌کند.

 البته می‌توان بررسی کرد که آیا با سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و ماشین آلات کاراتر می‌توان باز هم هزینه‌ها را کاهش داد یا خیر  اما نباید از نظر دور داشت  با به کارگیری این تجهیزات و ماشین آلات می‌توان خروجی کسب و کار را افزایش داد ولی  در مقابل ممکن است  نیروی انسانی شاغل در این صنعت بیشتر از پیش تعدیل شوند، امری که علاوه بر مخاطرات حوزه برندینگ اجتماعی، می‌تواند تنوع حاصل از خلاقیت نیروی انسانی خلاق را به حاشیه ببرد.

 راه حل چیست؟

خلاقیت و حرکت به سمت تولید پوشاک سازگار با محیط زیست در کنار طراحی مدل‌های مقرون به صرفه با تکیه بر زنجیر تامین پایدار از نخ تا پوشش می‌تواند به تولیدکنندگان پوشاک کمک کند تا علاوه بر اینکه جان سالم از دوره رکود به در می‌برند، برای آینده نما نام( برند) سرمایه گذاری بیشتری بخصوص از حوزه جلب اعتماد و وفاداری مشتریان کسب کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=12126

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: