بیو دیزاین چیست؟

بیو دیزاین چیست
۸۲ / ۱۰۰

پوشانیک_ دیزاین با بیولوژی (زیست شناسی) یا بیو دیزاین ترکیب هوشمندانه علم و هنر است. علمی که منطق طبیعت را منبع الهام خود قرار می‌دهد.

پرورش انتخابی گیاهان و جانوران و قابل استفاده‌تر کردن آن‌ها برای ما یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تمدن بشری است. هرچند که پیشروان چالش بیو دیزاین بر این عقیده می‌باشند که بیو دیزاین می‌تواند راه حلی برای چالش جهانی باشد.

به گفته وب سایت چالش بیو دیزاین، “بیوتکنولوژی بی‌نظیر است، زیرا زندگی را تحت کنترل خود در می‌آورد، زندگی در قالب تکنولوژی قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند و به همین ترتیب نگرانی‌های جدیدی ایجاد می‌کند. بیوتکنولوژی داروهای جدید و سبک‌های تولید دوستدار محیط زیست ارائه می‌دهد، همچنین خطرات جدیدی ایجاد کرده است.

  همانطور که علم راه خود را در دنیای ما و محصولاتمان پیدا کرده است، طراحان نیاز به درک همه جانبه از این نگرانی‌ها دارند، به طوری که وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود با بیولوژی طراحی کنند، با فکر و اخلاق خلاقانه این کار را انجام دهند.  این چالش به دانشجویان فرصتی داد تا طی رقابتی، آینده کاربرد بیوتکنولوژی را تجسم کنند.

دانشجویان توسط تیمی از بیولوژیست‌ها و کارشناسان مربوطه هدایت شدند تا ایده‌های خود را توسعه دهند. در پایان دوره، تیم‌های برنده به نیویورک دعوت شدند تا طرح شان را مقابل جوامع دانشگاهی، صنعتی و دیزاین در ‘بیو دیزاین سامیت’ به معرض نمایش گذارند.

چالش دیزاین حاکی از آن است که بیوتکنولوژی چگونه می‌تواند در حیطه‌های ارتباطات، انرژی، غذا، دارو، آب، معماری و مواد مورد استفاده قرار گیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=12122

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: