برای اولین نمایشگاه تجاری به عنوان یک غرفه‌دار چه کارهایی باید انجام داد

برای اولین نمایشگاه تجاری به عنوان یک غرفه‌دار چه کارهایی باید انجام داد
۸۳ / ۱۰۰
پوشانیک_ در این بخش به برخی از مهم ترین کارهایی که در هنگام آماده شدن برای نشان دادن مدهای جدیدتان در یک نمایشگاه تجاری باید انجام دهید، اشاره می کنیم:
۱- برخی اهداف را برای نمایش مشخص کنید.

در نمایشگاه تجاری می خواهید به چه چیزی دست یابید؟ این اهداف را تعریف کنید و بر روی آنها متمرکز شوید.

۲- تحقیق خودتان را انجام دهید.

این موضوع به معنی اختصاص دادن زمان است تا بفهمید مشتری هدف شما به خرید چه چیزی توجه دارد. این کار گزینه های شما را به صورت هدفمند محدود می کند. همچنین در مراحل اولیه باید درباره هزینه ها تحقیق کنید، چون بدون شک این مساله بر روی تصمیم گیری شما تأثیر خواهد گذاشت.

۳- قرارهای ملاقات را از پیش انجام دهید.

فکر نکنید که مشتری هدف تان فقط به سراغ شما خواهد آمد. شما برای اینکه از نمایشگاه تجاری بهترین نتیجه را به دست آورید، باید در بازار هدف مقدمات را فراهم نمایید و بسترسازی کنید، پس باید از قبل با خرده فروشان مورد نظر تان تماس بگیرید و تلاش کنید تا با قرار ملاقات با آنها سبب تضمین دیدن محصولات تان در روز بزرگ شوید.

۴- غرفه خودتان را بسازید.

برای غرفه شما بسیار مهم است که فورا با خریداران صحبت کنید و هویت برندتان را تعریف نمایید. از دکور و پرسنل گرفته تا جزئیات کوچک تر مانند کارت های کسب و کار، بایستی همه از قبل حل شده باشند.

۵- آماده باشید.

هیچگاه بدون نقشه و آمادگی قبلی کاری را انجام ندهید. برای کل محصولات خطوط تولیدی تان، صحبت های مشخصی را برای ترغیب کردن دیگران آماده کنید و اطلاعات کافی در مورد تولید، پارچه، حداقل مقادیر سفارش و قیمت گذاری در اختیار آنها قرار دهید. زمانیکه توجه یک خریدار را جلب نمودید، اجازه ندهید تا با ارائه یک گفتمان بدون آمادگی و سازمان دهی نشده از دست برود.

۶- لجستیک خودتان را بررسی نمایید.

زمان بندی خودتان را برای همه موضوعی چندین بار بررسی کنید. اگر موجودی بیشتری به وجود آورده اید، مطمئن شوید که از قبل به خوبی با شما خواهند بود. اگر می خواهید اجناس جدیدی به غرفه اضافه کنید، آن را تا دقیقه آخر رها نکنید و اطمینان حاصل کنید که تدارکات تان کامل و بدون نقص است، بنابراین در هنگام راه اندازی حتی یک دقیقه وقت خود را از دست نخواهید داد.

۷- پیگیر باشید.

شما در طول زمانیکه در یک نمایشگاه تجاری شرکت می کنید (‏هم به عنوان غرفه دار و هم به عنوان شرکت کننده)‏ با تعداد زیادی از روش های برقراری ارتباط در صنعت جدید آشنا می شوید، پس باید مطمئن گردید که از هر روشی بهترین استفاده را جهت معرفی خودتان می کنید. وقتی توانستید در رویداد شرکت کنید، در مورد افرادیکه با آنها ملاقات کرده اید، یادداشت بردارید.

برای این یادداشت برداری می توانید جزئیات کمی را به کارت ویزیت افراد اضافه کنید تا در حافظه تان بعد از رویداد باقی بماند و یا جزئیات را در دفترچه یادداشت می توانید بنویسید. حتی اگر به طور مستقیم در حال انجام کارهای تجاری نیستید، معرفی کردن خودتان را بعد از رویداد ادامه دهید. این کار باعث گسترش ارتباطات حرفه ای در حوزه کاری شما می شود، و برند و یا کسب و کارتان را در ذهن افراد تثبیت خواهد کرد.

وقتی می خواهید اولین نمایشگاه تجاری را انتخاب کنید، با گزینه های متعددی رو به رو خواهید بود، اما اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با تصمیم گیری درباره این که کدام نمایشگاه ها برای برند شما مناسب نیست، شروع به محدود کردن گزینه های خود کنید. شما باید بفهمید که مشتری هدف شما کجا خواهد بود، بنابراین بایستی تمام توجه تان را بر روی این نمایشگاه های خاص متمرکز کنید، حتی اگر این کار مستلزم یک سفر بین المللی باشد.

نمایشگاه‌های تجاری مد چه زمان هایی برگزار می شوند؟

نمایشگاه های تجاری مد در تمام طول سال برگزار می شوند. به طور کلی، پیدا کردن این نمایشگاه ها که در چند ماه اول سال اتفاق می افتند، معمول تر است، چون طراحان و خرده فروشان می خواهند مدهای جدیدی که برای ۱۲ ماه آینده ارائه خواهند داد را آماده نمایند. با این حال، این رویدادها در طول بقیه سال نیز ادامه پیدا می کنند و سفر به نمایشگاه های تجاری مد برای ارائه تعدادی از رویدادهای مختلف به عنوان پیشرفت فصول، امری عادی محسوب می شود.

آماده سازی حضور در نمایشگاه‌ها چقدر طول می کشد؟

آماده سازی هر چقدر که شما می خواهید، می تواند طول بکشد. با این حال، اگر مدتی از زمان حضور شما در نمایشگاه تجاری مد گذشته باشد، خواهید فهمید که آماده شدن برای این رویدادها یک نوع تلاش یک ساله است؛ همیشه منتظر رویداد بعدی خواهید بود، و دائما خودتان را با تماس های جدید و برندهای مورد علاقه هماهنگ خواهید کرد تا بتوانید قدم بعدی را در همکاری خود مشخص کنید.

شما به طور کلی می خواهید حداقل یک ماه را صرف آماده سازی خودتان برای یک نمایشگاه تجاری مد کنید. زمانیکه می دانید در یک نمایشگاه ویژه شرکت خواهید کرد، وقت برقراری ارتباط با دیگران، رزرو کردن بلیت هواپیما و اتاق های هتل فرا می رسد. با توجه به محبوبیت نمایشگاهی که در آن شرکت خواهید کرد، ممکن است بخواهید از قبل ترتیبات لجستیکی را به خوبی انجام دهید؛ مثلا شرکت کنندگان هفته مد نیویورک، در حالی که هنوز در شهر هستند، اغلب برای سال آینده هتل، رزرو می کنند.

هفته قبل از برگزاری نمایشگاه، همه چیز به چگونگی انتقال مدهای خودتان، بدون اینکه صدمه جبران ناپذیری به آنها وارد شود، اختصاص خواهد داشت. زمانیکه می خواهید یک خط تولیدی کامل را به نمایش بگذارید و یک پرواز تجاری انجام دهید، انتقال دادن تمام مدها به یک مکان مناسب و در زمان درست می واند دردسرساز باشد، بنابراین شاید بخواهید یک دستیار استخدام کنید تا به شما در انجام کارها کمک نماید.

نحوه جلوگیری از شکست در نمایشگاه تجاری مد

اگر از نکات ساده زیر پیروی کنید، موفقیت در نمایشگاه تجاری تقریبا تضمینی خواهد بود:

برای اولین نمایشگاه تجاری به عنوان یک غرفه‌دار چه کارهایی باید انجام داد

۱- آماده باشید.

هر چند که آماده شدن کامل برای اولین نمایشگاه غیرممکن است، اما دانش را از طریق تجربه شخصی به دست آورید و مسائل سال آینده را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید. یک برنامه کامل برای کل رویداد تهیه کنید، تلفن همراه خود را در دسترس نگاه دارید و برای سئوالاتی که خریداران و شرکای تجاری احتمالی ممکن است بپرسند، آماده شوید.

۲- وحشت نکنید.

اولین نمایشگاه شما طاقت فرسا خواهد بود. با این همه تنظیمات، تجربیات و چهره های جدید، طبیعی است که بعد از اولین روز به عنوان یک غرفه دار در معرض خطر فروپاشی عصبی قرار گیرید. کمی استراحت کنید، با افراد جدید معاشرت انجام دهید و مقدار به گشت و گذار بپردازید.

۳- دوستانه رفتار کنید.

به خاطر داشته باشید که اولین برخورد همیشه در ذهن باقی می ماند. هر چند که مدل هایتان اگر در کارشان خبره باشند، به برجسته بودنتان کمک می کنند، اما صورت شما خیلی بیشتر از لباس هایی که می فروشید به چشم خواهد آمد. خوش بیان، مؤدب و حرفه ای بمانید، اما بیش از همه باعث شوید تا مردم بفهمند که شما از کار کردن با آنها لذت می برید.

۴- ماجراجو باشید.

وقتی به یک نمایشگاه تجاری می روید، از محدوده آسایش خود خارج می شوید. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید و سعی کنید تا تجربه ای همانند کسی دیگر به دست نیاورید. با این حال، محافظت از خودتان را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که اول برای کار و دوم برای تفریح به نمایشگاه بروید.

۵- به مسائل توجه داشته باشید.

چشمان تان به عنوان یک طراح برای دیدن جزئیات یکی از ویژگی های کلیدی شماست. این ابزار تمرکز بیش از حدی را در نمایشگاه تجاری برای شما به وجود خواهد آورد. برای تمام افرادیکه ملاقات می کنید، یادداشت های ذهنی داشته باشید و درباره شرکای تجاری احتمالی که به شما کمک خواهند کرد تا بر مشکلات غلبه کنید، نکاتی را سریعا یادداشت نمایید. از همه مهم تر، سعی خودتان را بکنید تا از هر چیزی که در پیرامونتان می گذرد، نهایت استفاده را ببرید؛ در اولین نمایشگاهی که شما حضور پیدا می کنید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

 

منبع: نساجی

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=10768

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: