شامخ دیماه 1402 می‌گوید

از افت شدید فروش در صنعت پوشاک و چرم تا کاهش چشمگیر میزان استخدام در صنعت نساجی

از افت شدید فروش در صنعت پوشاک و چرم تا کاهش چشمگیر میزان استخدام در صنعت نساجی
۸۳ / ۱۰۰

پوشانیک_ بررسی وضعیت شامخ صنایع در دی‌ماه حاکی از این است که اگرچه در مقایسه با ‌ماه قبل، از رکود صنایع کاسته شده و تقاضای کل صنعت اندکی بهبود داشته، اما به دلایلی همچون ادامه سیاست‏‏‌های نادرست، نوسانات نرخ ارز و دشواری و گرانی تامین مواد اولیه، میزان تولید با کاهش همراه بوده و فروش بسیاری از صنایع از جمله فروش در صنعت پوشاک و چرم در بازارهای داخلی و صادراتی کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش چشمگیر میزان استخدام در صنعت نساجی

عدد شامخ در صنعت نساجی در دی‌‌‌ماه در مقایسه با‌ ماه قبل کاهش داشته است. این صنعت از جمله صنایعی است که با کاهش چشمگیر میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در دی‌ماه روبه‌رو بودند. عدد این شاخص در این صنعت در دی‌ماه به ۳۳.۳۳ رسیده است. این در حالی است که این شاخص در آذرماه عدد ۵۵.۵۶ را ثبت کرده بود.

صادرات در صنعت نساجی نیز با ثبت عدد ۳۸.۸۹ روندی کاهشی در دی‌ماه داشته است. مقدار تولید، میزان سفارش‌ها، سرعت انجام و تحویل سفارش‌ها و موجودی مواد اولیه در این صنعت روندی کاهشی داشته است. گرانی مواد اولیه نیز باعث شده تا قیمت محصولات تولیدشده در این صنعت با افزایش همراه باشد. همچنین به نظر می‌رسد با توجه به کاهش موجودی مواد اولیه، موجودی انبار و افزایش میزان فروش محصولات، این صنایع از مواد اولیه موجود برای پاسخگویی به نیاز مشتریان استفاده کرده‌‌‌اند. انتظارات تولید در این صنعت اما نسبت به‌ ماه قبل تفاوت چندانی نداشته است.

افت شدید فروش در صنعت پوشاک و چرم

صنعت پوشاک و چرم از جمله صنایعی است که با کاهش چشمگیر شامخ در دی‌ماه با ثبت عدد ۳۴.۱۷ روبه‌رو بوده است. مقدار تولید محصولات، میزان سفارش‌های جدید مشتریان، موجودی مواد اولیه و میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی، در این صنعت روندی کاهشی داشته است. میزان فروش محصولات نیز در کاهشی چشمگیر عدد ۱۶.۶۷ را ثبت کرده است.

صادرات این صنعت نیز افت داشته که نشان‌دهنده رکود بازار صنعت پوشاک و چرم و افت تقاضاست. کاهش فروش باعث شده تا موجودی انبار در این صنعت افزایش یابد. بررسی‌‌‌ها همچنین حاکی از این است که قیمت خرید مواد اولیه در این صنعت در دی‌ماه افزایش چشمگیری داشته و به افزایش قیمت محصولات منجر شده است. با این حال فعالان این صنعت نسبت به ‌ماه قبل انتظارات خوش‌بینانه‌‌‌تری از تولید در ‌ماه آینده دارند.

اتاق بازرگانی ایران

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=12116

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: