صادرات پوشاک ترکیه به عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ سه برابر شد

صادرات پوشاک ترکیه به عربستان سعودی در سال 2022 سه برابر شد
۸۳ / ۱۰۰
صادرات پوشاک ترکیه به عربستان سعودی پس از یک دوره تیره شدن روابط دیپلماتیک و تجاری پس از ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در سال ۲۰۱۸ به شدت افزایش یافت و تجارت دوجانبه، از جمله صادرات پوشاک، تحت تأثیر تنش بین دو کشور قرار گرفت.

به گزارش پوشانیک، با این حال، هر دو کشور اقداماتی را برای عادی سازی روابط خود انجام داده اند که نتیجه آن افزایش سه برابری صادرات پوشاک در سال ۲۰۲۲ بود.

صادرات پوشاک از ترکیه به عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰ به ۱۷۲.۸۷۰ میلیون دلار کاهش یافت، این میزان برای سال ۲۰۱۹ ارزشی معادل ۲۶۸.۶۱۲ میلیون دلار داشت.

از طرف دیگر تجارت دو کشور نیز به شدت تحت تأثیر همه گیری کووید-۱۹ قرار گرفت. بر اساس گزارشات منتشر شده، این روابط در سال ۲۰۲۱ به دلیل محدودیت‌های تجاری کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۴۱۵ میلیون دلار از ۱۷۲.۸۷۰ میلیون دلار محقق شده در سال ۲۰۲۰ سقوط کرد.

با این حال، تلاش های ترکیه و عربستان برای عادی سازی روابط خود تأثیر مثبتی بر تجارت داشته است. سفرهای رهبران دو کشور نیز نقش مهمی در عادی سازی روابط ایفا کرد. بر اساس گزارش های اخیر، صادرات پوشاک ترکیه به عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ با ۳۴۲ درصد افزایش به ۶۲.۷۳۰ میلیون دلار رسید. گزارش ها حاکی از آن است که سیر صعودی میزان تجارت بین دو کشور در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ نیز همچنان ادامه داشته است.

لازم به ذکر است صادرات پوشاک ترکیه به عربستان تا اواسط سال ۲۰۲۲ ناچیز بود و ارزش آن در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ تنها ۵.۰۳۸ میلیون دلار بوده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11104

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: