تفاوت بین کوسن و بالش چیست؟

کوسن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که رایج‌ترین آن‌ها شامل کوسن تمام فوم، کوسن فنردار، پشمی و کرک‌دار می‌باشند.
تفاوت بین کوسن و بالش چیست؟
۸۴ / ۱۰۰
قطعاً هنگام خرید مبلمان متوجه شده‌اید که خوشبختانه تنوع زیادی در این صنعت وجود دارد. برخی مبلمان منزل دارای انواع کوسن با طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی هستند لذا برای افرادی که طرفدار مبلمان کوسن‌دار هستند گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای این که استاندارد دقیق یک بالش مبل یا همان کوسن را بتوان بررسی کرد باید به چند مورد توجه نمود یعنی مثلاً اندازه کوسن‌ها بسته به طول مبل، نوع مبل، شکل کوسن و عمق مبل بسیار متفاوت خواهند بود. حال ببینیم تفاوت بین کوسن و بالش در چیست؟

پوشانیک_ کوسن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که رایج‌ترین آن‌ها شامل کوسن تمام فوم، کوسن فنردار، پشمی و کرک‌دار می‌باشند.

بنابراین به طور کلی مبلمان و تخت خواب‌ها بر روی خود، بالش‌های زیبا و جذابی دارند. البته بسیاری از بالش‌های قرار گرفته بر روی تخت‌ و مبل‌ها جنبه کاربردی نیز دارند اما به منظور این که تفاوت بالش و کوسن را بدانید در ابتدا توضیحات مفصل‌تری درخصوص این دو مورد خواهیم داد.

کوسن چیست؟

کوسن از لحاظ ظاهر تقریباً شبیه به بالش بوده ولی در آن بیشتر به جنبه تزئینی و زیبایی توجه می‌شود. کوسن غالباً جنبه دکوری و تزئینی داشته و با توجه به رنگ و متریال تخت و مبلمان می‌تواند شکل، فرم، رنگ و جنس متفاوتی داشته باشد. در دکوراسیون مدرن امروزی کوسن‌ها جزو وسایل طراحی دکوراسیون به حساب می‌آیند. در طراحی دکوراسیون فضای داخلی با تناسب یا تضاد آگاهانه با رنگ محیط اطراف می‌تواند جلوه‌ای جذاب به دیگر عناصر داخل منزل بدهد.

در استفاده از کوسن‌ها باید به این نکته توجه نمایید که یک دوره زمانی مصرفی مشخصی دارند و نباید این انتظار را داشته باشید که ظاهر یک کوسن در روز اول با ماه‌ها بعد از خرید آن یکسان باشد. البته کیفیت، جنس و نوع پارچه استفاده شده در کوسن‌ها متفاوت بوده که هر کدام طول عمر مجزایی دارند لذا اگر فقط بتوانید از جنس و کیفیت پارچه کوسن خود اطمینان حاصل نمایید، در آن صورت می‌توانید به مدت طولانی‌تری از آن استفاده نمایید.

تفاوت بین کوسن و بالش چیست؟

بالش چیست؟

بالش از قدیم الایام به جنبه راحتی و آسایش آن‌ها برای استراحت و خواب دقت شده است. البته این نکته نیز قابل ذکر است که بالش‌ها با حفظ ملاک‌های آرامش و آسایش می‌توانند جنبه‌های زیبا شناسانه‌ای نیز داشته باشند و به دکوراسیون اتاق خواب کمک نمایند.

تفاوت کوسن و بالش در چیست؟

در ادامه توضیحاتی درخصوص تفاوت بالش و کوسن ارائه شده و از جنبه‌های مختلفی این دو مورد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • تفاوت بین کوسن و بالش از لحاظ زیبایی

از آنجایی که بالش برای خواب و قرارگیری سر و صورت طراحی شده است، شاید کمتر بتوان از عناصر و متعلقات جانبی در آن استفاده نمود. بالش‌ها زیبایی کمتری نسبت به کوسن‌ها دارند. در کوسن‌ها محدودیت شکل، فرم و رنگ وجود ندارد زیرا صرفاً جنبه زیبایی دارد؛ اما بالش می‌توانند با روبالشی‌های جذاب و خوش رنگ و طرح‌های جذاب روی خود، جلوه‌ای زیبا به تختخواب شما بدهند.

  • تفاوت بین کوسن و بالش در شکل و فرم

از آنجایی که در بالش‌ها منظور رفاه و آسایش است فرم و اشکال محدودتری نسبت به کوسن‌ها دارد. در کوسن‌ها محدودیتی برای شکل و فرم و همچنین ابعاد وجود ندارد. کوسن‌ها می‌توانند به شکل مربع، مثلث، اشکال نامنظم و حتی اشکالی مثل شخصیت‌های کارتونی و… باشند. با توجه به فضای مورد استفاده اشکال مختلفی از کوسن می‌تواند کاربرد داشته باشد.

  • تفاوت بین کوسن و بالش در عناصر سازنده

از آنجایی که کوسن‌ها جنبه زیبایی و نقشی اساسی در جلوه دکوراسیون دارند، برای جذاب‌تر شدن آن‌ها می‌توان از متعلقات متنوعی استفاده کرد. با تحقیق و جستجو می‌توانید رو کوسنی‌های متنوعی را شاهد باشید. در کوسن‌ها می‌توان از نخ، زنجیرهای تزیینی، کاورهای پولکی، مدل‌های طرح پتینه، گلدوزی شده، گل‌های نمدی و… استفاده نمود. به عبارتی می‌توان گفت محدودیتی در زیباسازی کوسن‌ها به‌منظور جذاب کردن دکوراسیون وجود ندارد؛ اما عناصر نامبرده نمی‌تواند در بالش به کار برود. نهایت تزیین بالش می‌تواند انتخاب پارچه، انتخاب رنگ زیبا و یا گلدوزی باشد. اجزایی مانند پولک، اشکال برجسته، نخ و … برای جسمی که سروصورت روی آن قرار می‌گیرد مناسب نیست.

مواد به کار رفته در پر کردن کوسن تنها برای فرم دادن به آن در نظر گرفته شده است. البته به این نکته توجه کنید که درست است جنبه زیبایی دارد، اما باید حس نرمی و راحتی را نیز تداعی می‌کند. پس با هر چیزی هم نمی‌شود آن‌ها را پر کرد که غیرمعمول باشد؛

اما در داخل بالش باید از اجزایی استفاده گردد که بهداشتی، نرم و ایده‌آل باشد؛ زیرا بنابراین است که ساعت‌های متمادی سر بر روی بالش قرار گیرد. اجزایی مانند پر، ابر و… برای بالش در نظر گرفته می‌شود که اجباری برای استفاده از آن‌ها در کوسن‌ها وجود ندارد.

تفاوت بین کوسن و بالش چیست؟

انواع کوسن و محل‌های به کار گیری آن

استفاده از کوسن تنها مختص مبلمان نیست. از مکان‌هایی که می‌تواند با کوسن زیبا و جذاب شود اتاق خواب است. با کمک این بالشتک‌های کوچک و جذاب می‌توان طراحی خیره‌کننده‌ای را در این اتاق ایجاد نمود. در قسمت‌های مختلف تخت با تناسب و سلیقه می‌توان از کوسن‌ها استفاده نمود. درست است که کمتر در معرض دید دیگران قرار دارد اما می‌توان از زیبایی اتاق شخصی نهایت لذت را برد.

علاوه بر مبلمان و تخت، از کوس می‌توان در مکان‌های دیگر نیز استفاده کرد. یکی از مکان‌هایی که می‌تواند کاندید استفاده کوسن باشد، صندلی است. می‌توان بر روی صندلی‌ها از کوسن‌هایی مثل کوسن لبه تیز، کوسن لب پارچه‌ای، کوسن ترکیه و طرح دار استفاده نمود. در مکان‌هایی مانند آشپزخانه بیشتر از صندلی استفاده می‌شود و می‌تواند با کوسن‌های زیبا تزیین شده و فضای دلنشینی را در آشپزخانه ایجاد کند.

با توجه به شرایط مبلمان و چیدمان منزل می‌توان از کوسن پشتی هم استفاده کرد. زمانی که فضای نشستن روی زمین و فرش است، در این دکوراسیون و فضا می‌توان از نوعی کوسن‌های بزرگ که شبیه به پشتی هستند استفاده نمود. این کوسن‌ها تلفیقی از بالش و کوسن هستند. در این نوع از کوسن‌ها علاوه بر زیبایی بر راحتی آن تأکید بیشتری می‌گردد.

به طور کلی این گونه می‌توان گفت که کوسن و بالش از عناصر زیبایی و هم کاربردی به شمار می‌روند؛ اما کوسن‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارند تا کاربردی و راحت بودن. تنها به دلیل تنوع در طرح و اندازه می‌تواند با قرارگیری خود در مکان‌های مختلف خانه، به زیباتر شدن محل زندگی شما کمک کند.

اما بالش‌ها در هر مکانی قابلیت قرارگیری ندارد؛ زیرا جنبه تمیزی و بهداشت برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سر، چشم، صورت، دست، گونه و لب تماس مستقیم با بالش در ساعات خواب دارد. پس بهتر است در جای خود قرار گرفته تا دچار آلودگی و کثیفی نشود.

 

منبع: نساجی بروجرد

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=1728

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: