رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد؛

فروشندگان پوشاک سود نمی‌خواهند

فروشندگان پوشاک سود نمی‌خواهند
۸۳ / ۱۰۰
رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا به شرایط فروش در بازار اشاره کرد و گفت: بازار پوشاک در این شهر به رغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اعیاد شعبانیه، کساد است لذا برخی فروشندگان در این شرایط مجبور هستند پوشاک را بدون در نظر گرفتن سود خود، با هر قیمتی، حتی پایین تر از قیمت اصلی آن عرضه کنند.

به گزارش پوشانیک، سیدمهدی لسان طوسی اظهار داشت: صاحبان صنف زیر نظر اتحادیه پوشاک مشهد در روزهای پایانی فصل نه تنها توجهی به نوسان نرخ دلار و تورم ندارند، بلکه از سود خود صرف نظر می کنند تا کالایی روی دستشان نماند.

نرخ تورم و نوسان آن تاثیر زیادی بر قیمت پوشاک در این شهر نداشته است و این کالا در مقایسه با سایر اقلام کم تاثیرپذیرترین در این زمینه به شمار می‌رود.وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم و نوسان آن تاثیر زیادی بر قیمت پوشاک در مشهد نداشته است و این کالا در مقایسه با سایر اقلام کم تاثیرپذیرترین در این زمینه به شمار می‌رود.

لسان طوسی ادامه داد: پوشاک در زمره کالاهای مصرفی است که باید تا پایان هر فصل به فروش برسد، در غیر این صورت خریداری نخواهد داشت، از این رو هر چه به آخر فصل نزدیک می شویم فروشندگان پوشاک تلاش می کنند که بعضا اجناس خود را با قیمتی کمتر از سود قانونی کالا بفروشند تا روی دستشان نماند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که برخی از فروشندگان پوشاک را با توجه به قیمت دلار می فروشند، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و در صورت مشاهده این موضوع با متخلفان برخورد می شود.

وی تاکید کرد: اگر هم منظور این است که نوسان قیمت دلار نرخ پوشاک را افزایش داده، اینگونه نبوده است زیرا قیمت هر قلم پوشاک، شامل قیمت تمام شده تولید با احتساب ۲۰ درصد سود قانونی فروشنده است که توسط فروشندگان رعایت می شود.

طوسی به داوطلب شدن ۱۰۰ واحد صنفی پوشاک مشهد برای فروش فوق العاده آخر سال اشاره و بیان کرد: این واحدها پوشاک خود را با قیمتی پایین تر از نرخ بازار به فروش می رسانند.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا به عدم تاثیر کاهش نرخ دلار بر فروش کفش اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش که قیمت دلار به یکباره افزایش یافت، نرخ مواد اولیه تولید کفش نیز به شدت گران شد که قیمت تمام شده کفش را افزایش داد، به طوری که نرخها در بازار طی ۲ ماهه گذشته در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

محمد محمدی افزود: کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر تاثیری بر قیمت کفش نداشته است زیرا کفش ها گران شده اند و دیگر ارزان نخواهد شد، مگر اینکه قیمت مواد اولیه کاهش یابد.

وی اظهار داشت: ۲۳ نفر از فعالان صنوف زیر پوشش اتحادیه کفاشان مشهد که تولیدکننده هستند، در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای این شهر شرکت کرده اند و کفش ها را به قیمت کارشناسی شده و پایین تر از نرخ بازار عرضه می کنند، تعدادی از صنوف نیز در طرح “عیدانه” شرکت کرده و فروش فوق العاده خود را با نرخ کمتر از میانگین بازار تا ۱۵ فروردین ماه ادامه می دهند.

چرا واردات پوشاک خارجی آزاد نمی‌شود؟

ایرنا

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11050

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: