امامی خبر داد؛

نمایشگاه پوشاک شهر خانواده تمدید می‌شود

نمایشگاه پوشاک شهر خانواده تمدید می‌شود
۸۲ / ۱۰۰
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: نمایشگاه پوشاک شهر خانواده تا روز جمعه ۲۶ اسفند تمدید می‌شود.

به گزارش پوشانیک به نقل از مهر، سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در برنامه «شهر آفتاب» رادیو تهران، با اشاره به جزئیات نمایشگاه پوشاک شهر خانواده، گفت: مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و رویدادهایی که برای دسترس پذیرتر پوشاک متناسب و مورد نظر شهروندان است، توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و کارگروه عهده دار سیاست گذاری، نظارت، پیگیری، نظارت و رفع موانع است. تمامی این رویدادها ابتدا توسط خود تولیدکنندگان و سپس توسط مؤسسات درحال انجام است.

وی افزود: یکی از سه چالش اصلی و گلایه اصلی مردم در حوزه پوشاک و پوشش‌های عفیفانه و اسلامی در خصوص بانوان عدم دسترسی است که متأسفانه به دلایل مختلف دسترسی‌ها محدود شده است. فروشگاه‌ها به دلایل عمدتاً اقتصادی به عرضه کالای کم کیفیت روی آورده اند. هم کیفیت فرهنگی و هم کیفیت فنی محصولات منظورم است. به همین دلیل برنامه‌های مختلفی را درحال طراحی هستیم تا با مشورت صنف، صنعت و فعالان این عرصه بتوانیم چالش‌ها را رفع کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: مشابه چنین رویدادی همچون نمایشگاه پوشاک شهر خانواده از قدیم الایام بود و در هتل‌ها و سالن‌های مختلف با حضور تعدادی طراح و تولیدکننده خرد و صاحبان مشاغل خانگی برگزار می‌شد و کارگروه ساماندهی مد و لباس عهده دار نظارت بر چنین رویدادهایی بود تا خارج از ضوابط اجرا نشود. اما نمایشگاه پوشاک شهر خانواده که در قلب تپنده شهر تهرانی یعنی چهلسرای مصلی حضرت امام خمینی (ره) درحال برگزاری است، اتفاق بزرگی است.

وی ادامه داد: نگاه مصلی این است که با حداقل هزینه‌های تأمین شده برای تولیدکنندگان چنین نمایشگاه هایی برگزار شود و این خبر خوش را به همه مخاطبان می دهم که در پی این هستیم تا مجدداً در ادوار بعد مشابه چنین نمایشگاهی برگزار شود و حتی این محل تبدیل به عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و پوشاک خانواده اعم از دختران، پسران، آقایان شود.

امامی گفت: نمایشگاه شهر خانواده آغاز یک اتفاق بزرگ است و این نمایشگاه که در یک دوره تا ۱۹ اسفندماه تمدید شد، طی مذاکراتی که داشته ایم دوباره نمایشگاه را تا ۲۶ اسفندماه تمدید کردیم.

وی افزود: به دنبال تکرار نمایشگاه پوشاک شهر خانواده در نقاط مختلف پیرامونی شهر تهران هستیم، البته همزمان با تهران درچندین استان دیگر هم مشابه این نمایشگاه درحال برگزاری است. شیراز و مشهد از جمله استان هایی است که در هفته گذشته برگزار شد. البته فضای برگزاری آنجا همچون چهل سرا و شهر تهران نبود اما در تلاش هستیم تا مشکلات محل برگزاری نمایشگاه های استانی را مرتفع کنیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: چهل سرا محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه پوشاک است و ویژگی های لازم را برای برگزاری نمایشگاه دارد. در این دوره میزبان ۹۰ تولیدکننده هستیم و روزهای آخر هفته یعنی پنجشنبه و جمعه تعداد بسیاری از هموطنان برای خرید به نمایشگاه می آیند. ما به دنبال مراکز دائمی محصولات حجاب و ملزوماتش هستیم. همچنین سکوهای موقت برای عرضه محصولات حجاب را در دست پیگیری داریم تا مردم به پوشش عفیفانه دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: از تولیدکنندگان خرد و مشاغل خانگی که در شبکه های اجتماعی خارجی نتوانسته اند جایگاهی داشته باشند، می خواهیم تا با کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارتباط باشند و بتوانند در مسیر درستی گام بردارند. همچنین در هفته جاری نمایشگاه استانی در بجنورد و قشم در حال برگزاری است. همه تلاش مان این بوده تا بتوانیم لباس و پوشش ایرانی اسلامی را به دسترس خانواده‌های ایرانی برسانیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=10931

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: