گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا

چرم ایتالیا، فناوری های چرم ایتالیایی، مراکز اصلی دباغی چرم در ایتالیا، رقبای جهانی ایتالیا، صادرات و واردات چرم این کشور، روابط ایران و ایتالیا در زمینه چرم، نمایشگاه چرم میلان ایتالیا و معرفی برندهای برتر چرم ایتالیا و … پرداخته است. 
گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا
۸۶ / ۱۰۰

  گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا چرم ایتالیا

پوشانیک_ در این گزارش به ارایه مطالبی در ارتباط با جایگاه چرم ایتالیا، فناوری های چرم ایتالیایی، مراکز اصلی دباغی چرم در ایتالیا، رقبای جهانی ایتالیا، صادرات و واردات چرم این کشور، روابط ایران و ایتالیا در زمینه چرم، نمایشگاه چرم میلان ایتالیا و معرفی برندهای برتر چرم ایتالیا و … پرداخته است.

مقدمه ای بر ساختار اقتصادی ایتالیا

ایتالیا کشوری است که ۹۹ درصد قدرت اقتصادی آن در دست بنگاه های کوچک و متوسط است و نزدیک به ۷۳ درصد GDP  این کشور در اختیار این بخش است و سازماندهی و استراتژی بسیار خوبی بین صنایع کوچک، متوسط و صنایع بزرگ تعریف شده است. این در حالی است که در این کشور برندهای بزرگ جهانی به ویژه در صنعت مد، پوشاک و چرم حضور دارند و از ظرفیت و ساختار بنگاهی کشور بیشترین استفاده را می نمایند. به طور ویژه صنعت چرم در دنیا با آوازه برتر شرکت ها و برندهای ایتالیایی شناخته می شود.

جایگاه صنعت چرم در ایتالیا

در حال حاضر کشور ایتالیا یکی از مهم ترین رهبران جهانی در حوزه دنیای مد، به ویژه پوشاک چرمی و کفش و کیف است. صنایع دباغی این کشور، با وجود صنعت بسیار پیشرفته کارخانجات دارای تجهیزات مدرن، طراحی های مبتکرانه و کیفیت بالا دارای برند جهانی می باشند. یکی از بالاترین درآمد در این صنعت در اختیار ایتالیا می باشد.

بر اساس برآوردهای انجمن صنعت چرم ایتالیا ۱۵ درصد تولیدات چرم فرآوری جهان و ۶۰ درصد تولیدات چرم فرآوری شده اروپا به کشور ایتالیا تعلق دارد. این صنعت خود را رهبران جهانی در زمینه طراحی کیفیت تولید محصولات سازگار با طبیعت و داشتن ظرفیت های نوآوری بالا قلمداد می کنند. در بسیاری از کشورهای دنیا، محصولات ساخت ایتالیا مترادف با کیفیت بالا می باشد. ۵۰ درصد تولیدات چرم خام در بخش کفش و پاپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. ۲۰ درصد در وسایل چرمی و ۱۹ درصد در صنایع مبل سازی مورد استفاده قرار میگیرد. بقیه در بخش پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد.

صنعت دباغی ایتالیا در سال ۲۰۱۴ شامل ۱۲۵۰ شرکت با ۱۸۰۰۰ کارگر بود که درآمدی بالغ بر ۵ میلیارد یورو کسب کرده و ۴ میلیارد آن به بخش صادرات به ۱۲۱ کشور جهان بوده است. چین با ۲۶ ردصد در صدر قرار دارد. با توجه به رونق این صنعت و توانایی بالای آن، ایتالیا مجبور به واردات پوست و چرم دباغی نشده از خارج از کشور می باشد. تنها ۵ درصد از پوست مورد نیاز از محل کشتارهای داخلی تأمین می شود و بقیه از سایر کشورهای اروپایی، آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، استرالیا و نیوزلند وارد می شود.

میانگین گردش مالی سالانه این صنعت ۲٫۵ میلیارد یورو در سال است. این رقم معادل ۱۲۹ میلیون مترمربع چرم دباغی شده و ۳۴ هزارتن چرم زیره می باشد. ترکیب پوستهای مورد استفاده عبارتند از: چرم گاو ۷۱ درصد، چرم گوساله ۸درصد، چرم گوسفند ۱۱ درصد، چرم بز ۹ درصد و سایر حیوانات یک درصد.

گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا

صنایع و ماشین آلات صنعت چرم ایتالیا

علاوه بر تولید و صادرات چرم، ایتالیا برجسته ترین جایگاه در تولید ماشین آلات و لوازم صنعت چرم از دباغی تا ساخت کفش و کیف را در اختیار دارد. ایتالیا تقریبا ۵۰ درصد ماشین های تولید پاپوش و وسایل چرمی را تولید می کند و ۸۰ درصد ماشین های دباغی در دنیا در ایتالیا تولید می شود. این آمار از سوی آسوماک (Assomac)، یا همان انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کفش، محصولات چرمی و دباغی ایتالیا، ارائه شده است. براساس اطلاعات همین موسسه نزدیک به ۶۲۰۰ نفر در این صنعت مشغول می باشند.

تلاش برای نوآوری در تجهیزات و ماشین آلات یکی از رمزهای موفقیت صنعت چرم و صنایع وابسته در ایتالیاست که می‌تواند به عنوان الگویی مناسب مورد استفاده دیگر کشورها قرار گیرد، که اخیراً مورد توجه برخی نهادها و شرکت های داخلی بوده است. صنعت چرم ایران بسیار به نوسازی ماشین‌آلات نیاز دارد.

گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا

 

بخوانید…

این خانه متحرک با انرژی خورشیدی نیازی به شارژ یا سوخت‌گیری ندارد

مراکز اصلی تولید دباغی در ایتالیا

مراکز اصلی دباغی (بالغ بر ۱۳۳۰ واحد صنعتی) در ایتالیا شامل استانهای ونیز، توسکانی (فلورانس) و کامپانیا در ناپل می باشد. همچنین شهرها سانتا گروچه (Croce Santa)، سولوفرا (Solofra) نزدیک ناپل از مراکز عمده تولید چرم می باشد. ۵۳ درصد از صنعت دباغی نیز در استان ونیز، ۲۸ درصد در استان توسکانی در سانتا کروچه و پونته اگوال، ۸ درصد در کامپانیا در سولوفرای ناپل و ۵ درصد در لومباردی میلان و بقیه در دیگر مناطق ایتالیا پراکنده می باشد. در استان های ونتو (۹۸۴ واحد)، توسکانی (۷۶۵ واحد)، کامپانیا (۹۵۴ واحد) و لومباردیا (۷۵ واحد).

  • استان ونتو: تخصص صنایع این استان بیشتر در تولید محصولات چرمی برای سطوح بزرگ مورد استفاده در پوشش مبلمان و پوشش داخلی اتومبیل می باشد. سابقه صنعت چرم در ونتو به قرن چهاردهم میالدی بازمی گردد. اما توسعه امروزه بعد از جنگ جهانی اول کلید خورد. صادرات محصولات بیشتر به آمریکا، آلمان، انگلستان و اسپانیا بوده و از سال ۴۵۹۹ روند صادرات به روسیه و اوکراین افزایش یافته است.
  • استان توسکانی: صنایع استان بیشتر در زمینه دباغی و ساخت چرم زیره و رویه و همچنین چرم مصرفی در صنعت مد فعال می باشند. بالاترین تمرکز صنایع چرم ایتالیا در توسکانی می باشد که سابقه ای بیش از دو قرن فعالیت تخصصی در این زمینه دارد. گردش مالی واحدهای صنعتی چرم استان ۴۸ درصد از کل گردش مالی صنایع چرمی ایتالیا را تشکیل می دهد. در سال ۴۵۹۹ صادرات با رشدی معادل ۹۹۱۸ درصد به ۱۱۹ میلیارد یورو رسیده و بدین ترتیب ۴۷ %از کل صادرات استان را به نام خود ثبت کرد. صادرات محصولات چرمی استان بیشتر به آمریکا (۹۵۱۴ درصد)، روسیه (۹۹۱۵ درصد) و کره جنوبی (۶۱۶ درصد) می باشد.
  • استان کامپانیا: صنایع این استان چرم مورد استفاده در پوشاک، کیف و کفش و سایر منسوجات چرمی را تولید می کنند. پوست مصرفی واحدهای چرمی بیشتر پوست بز و گوسفند است و ۴ درصد از کل محصولات چرمی ایتالیا را تشکیل می دهد. محصولات این استان بیشتر به بازار داخلی عرضه می شوند.
  • استان لومباردیا: با توجه به تمرکز خانه های مد در این استان، واحدهای چرم لومباردیا بیشتر به تولید کیف و کفش برای خانه های مد معروف ایتالیا می پردازند.

 

رقبای جهانی ایتالیا در صنعت چرم

سال های زیادی بازار سنتی این صنعت در اختیار ایتالیا قرار داشته و دارد. اما در سالهای اخیر کشورهای بزرگی در این صنعت ظهور کرده اند. هم اکنون ترکیه از نظر تولید چرم بعد از ایتالیا در مقام دوم قرار دارد. شرکت های ایتالیایی بدلایلی مانند ارزان بودن، سرمایه گذاری هایی در چین، هند و پاکستان انجام دادند. در حال حاضر بزرگترین صادرکننده چرم به امریکا کشور پاکستان است چین مهمترین رقیب ایتالیا در این صنعت به شمار می رود. چین با تولید ماشین های ارزانتر و البته بی کیفیت تر، تاثیر منفی بر این صنعت در ایتالیا گذاشته است.

هم اکنون چین ۳۷ درصد تولید و صادرات جهانی را دراختیار دارد. بعنوان نمونه در بخش صادرات کفش، ایتالیا در سال ۲۰۱۴ بعد از چین با فروش ۷٫۷ میلیارد دلار در رده دوم قرار داشته است. ماشین های تولید چرم در ایتالیا منطبق با تکنولوژی های روز و کیفیت بالا است. ماشین های ساخت ایتالیا هوشمند تر شده اند که اطلاعات مربوط به تکنیسین ها و دلایل عیب را بیان می کنند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد صنایع چرم ایتالیا تمایل و تالش به سمت نوآوری با هدف کاهش آسیب های محیطی، مصرف انرژی و ضایعات تولید است. یکی از جدیدترین این نوآوری ها که در ماه می گذشته ارائه شد، تلفیقی از صنعت چرم و صنعت پزشکی می باشد و توسط شرکت ایماجینالیس، فعال در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و درمانی طراحی شده است. این شرکت با ساخت دستگاه توموگرافی محوری کامپیوتری این امکان را فراهم ساخته تا اسکنی سه بعدی از محصولات چرمی و فلزی تهیه کرد و با بررسی کیفیت آن به مشکلات و ایرادات پی برد و بدین ترتیب کاهش ضایعات در ساخت و همچنین بهبود کیفیت را تضمین کرد.

مطابق با آخرین آمار اونیک، تالش صنایع چرم ایتالیا برای کاهش آسیب های محیط زیستی باعث شده است که در ده سال گذشته آب مصرفی ۹۱ درصد، حلال های شیمیایی ۹۵ درصد و انرژی مصرفی ۴۹ درصد کاهش داشته اند. تمام واحدهای چرمی ایتالیا اخیرا مجبور به اخذ گواهی استاندارد محیط زیست شده اند و ۷۵ درصد از کل محصولات دارای آرم دیسک سبز مؤسسه انحصاری برای صدور گواهینامه چرم، ایچک، می باشند.

صادرات و واردات چرم ایتالیا

ایتالیا یکی از صادرکنندگان برتر چرم و ماشین آلات مربوطه می باشد. در بخش صادرات ماشین آلات جرم سازی، همان گونه که پیش از این گفته شد، ایتالیا ۵۰ درصد ماشین آلات مربوطه در سطح جهان را تولید می کند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی آسوماک، سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رشد ۱۵ تا ۱۱ درصدی در هر سال نسبت به سال قبل در امر صادرات این بخش در ایتالیا مشاهده شده است. نتایج کلی نشان می دهد صادرات ماشین آلات چرم سازی و صنایع مربوطه در سال ۲۰۱۵ به ۵۰۰ میلیون یورو رسیده است. صادرات همین محصولات در سال ۲۰۱۴ در حدود ۴۳۰ میلیون یورو بوده است. در خصوص صادرات چرم و صادرات ماشین آلات چرم و دباغی و کفش سازی، در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اروپا همچنان جذاب ترین بازار برای صادرکنندگان ایتالیائی به شمار می رفته است.

کشورهای اروپائی دومین بازار فروش ماشین آلات دباغی با ۲۹ درصد سهم صادرات در این بخش را دارد بودند. این کشورها درحدود ۱۸۰ میلیون یورو از این صادرات را بخود اختصاص داده اند. در سال های جدید صادرات ایتلیا به سمت شرق شیب پیدا کرده است. بعنوان نمونه در سال ۲۰۱۵ بازار آسیا ۳۶ درصد رشد نشان داده است. در بخش صادرات چرم، ایتالیا همچنان در رتبه های بالای جهان قرار دارد و ۲۰ درصد تولیدات جهانی در اختیار این کشور قرار دارد. در بخش ماشین آلات دباغی، چین اصلی ترین بازار صادراتی ایتالیا به شمار می رود. در بخش ماشین آلات کفش سازی، هند در مقام اول واردات از ایتالیا قرار دارد و سپس چین قرار دارد. در بخش ماشین های چرم سازی، غالب صادرات ایتالیا به اروپای غربی صادر شده است اما چین اولین هدف صادراتی در آسیا قرار دارد.

گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا

روابط ایران و ایتالیا در زمینه چرم

همکاری های ایران و ایتالیا در زمینه صنعت چرم از سالیان گذشته وجود داشته است. مهمترین مشخصات این همکاری ها در زیر می آید:

– اول نیاز ایران به فن آوری ایتالیا در بخش دباغی و چرم: سالانه یک میلیون و ۰۸۸ هزار جلد پوست خام در کشور تولید میشود اما نیاز سالانه در صنعت چرم سنگین کشور حدود ۴میلیون جلد پوست گاوی است. با اینحال اکثر تولیدات کشورمان بصورت خام آن هم به ایتالیا و دیگر کشورهای صاحب فناوری صادر می شود. آماری از ورود فناوری های فرآوری چرم به ایران وجود ندارد اما در سال گذشته، تفاهم نامه ای میان ایران و ایتالیا به منظور انتقال تکنولوژی و مدرنیزه کردن صنایع وابسته در کشورمان به امضا رسید.

– دوم صادرات چرم و سالامبور ایران به ایتالیا: در آخرین آماری که سازمان توسعه تجارت ایران از وضعیت صادرات و واردات صنعت چرم منتشر کرد میزان صادرات چرم و سالامبور و … ۲۳۱ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار اعلام شد و بر همین اساس ایران در سال ۱۸۲۴م نخستین صادرکننده این محصول البته به صورت خام در دنیاست. بیشترین میزان واردات چرم سبک (پوست گوسفند و بز) از ایتالیا بوده و همچنین بیشترین صادرات ایران هم به این کشور انجام شده است. جدول زیر که مربوط به سال ۲۰۱۴ می باشد گویای آن است که رتبه ایران در بازار صادرات مواد خام به ایتالیا مطلوب بوده است اما انحصار روابط تجاری در این زمینه به صادرات مواد خام، نیازمند تامل بیشتر ی باشد.

گزارشی جامع از صنعت چرم ایتالیا

– سوم نیاز ایران به آموزش نیروی انسانی در این زمینه می باشد: ایتالیا توانمندیهای خوبی برای آموزش چرمسازان ایرانی دارد. در این زمینه قراردادی برای برگزاری دوره های آموزشی میان دو کشور منعقد شد که در دوره تحریم ها، تحت تاثیر این نوع تحریم ها قرار گرفت اما در سالهای اخیر برخی از تکنیسین های این صنعت به ایران برای طی دوره های آموزشی به ایران سفر کردند.

– چهارم وضعیت تولید پوست در ایران انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران خارجی دارد. در شرایط فعلی، کارخانه های چرم با ۳۸ درصد ظرفیت خود فعالیت میکنند. صادرات کشورما در زمینه تولید چرم خام بالغ بر ۲۵۸میلیون دلار در سال می باشد که اگر تبدیل به محصولات ساخته شده، شود، ارزش افزوده ای بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد داشت. اما متاسفانه علیرغم توانمندی کشورمان در زمینه صادرات چرم، ۰۵ درصد از پوست سبک ایران به صورت خام و سالامبور صادر میشود که این امر میتواند به سرمایه گذاران خارجی انگیزه الزم را برای مشارکت در صنعت چرم سازی ایران بدهد. بهترین روش برای توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی با ایتالیا به ویژه در صنعت چرم استفاده از شیوه سرمایه گذاری مشترک است.

نمایشگاه چرم میلان ایتالیا (لینیاپله)

یکی از مهم ترین نمایشگاه ها و رویدادهایی که به صورت سالانه در کشور ایتالیا برگزار می شود نمایشگاه چرم میلان است. این نمایشگاه به صورت کاملا اختصاصی به عرضه ی محصولات چرمی می پردازد و تمامی تولید کنندگان و دست اندرکاران این عرصه را گرد هم می آورد. نمایشگاه چرم میلان، هر ساله میزبان بازدید کنندگان بسیاری از سراسر دنیا بوده و است و نقش بسزایی را در صنعت گردشگری این کشور ایفا می نماید. در پستی جداگانه با این لینک به معرفی کامل نمایشگاه چرم میلان خواهیم پرداخت و شما را با وقایع و اتفاقات جاری در آن آشنا خواهیم نمود.

برخی از مهمترین برندهای محصولات چرمی در ایتالیا

وقتی که به مد ایتالیایی توجه کنید «پیچیدگی»، «ظرافت» و «کلاس اجتماعی» برخی از کلماتی است که به ذهن خطور میکند. خانه بسیاری از بزرگترین طراحان جهان و کارخانه های تولید کننده پارچه و چرم در ایتالیا است به همین دلیل است که آوازه لباسهای ایتالیایی در سراسر دنیا پیچیده است و نوع لباس پوشیدن ایتالیایی ها هر بیننده ای را به خود جلب میکند. حوزه ها و صنایع قدیمی وابسته به مد در کنار تجارت های خانوادگی باسابقه باعث شده است که تا به امروز هم ایتالیا همیشه در عرصه مد و لباس حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. باید توجه کرد که دنیای مد و لباس ایتالیا تنها دولچه و گابانا، پرادا، جورجیو آرمانی، ورساچی و گوچی نیست و برندهای مطرح بسیاری وجود دارد که گرچه آوازه آن ها به مانند برندهای گفته شده بین المللی نیست اما زیبایی شناسی و استادکاری خیاطان ایتالیایی در این برندها نیز با دقت مثال زدنی دنبال می شود.

 

در صنعت چرم برندهای جهانی بسیار مطرحی در ایتالیا مشغول به فعالیت هستند. ازجمله برندهای فندی، جورجیو آرمانی، پرادا، گوچی، ورساچه و … که در زیر پوشانیک به معرفی آن ها پرداخته است. این لیست بر اساس حروف الفبا در نام انگلیسی برندها تنظیم شده است:

  • بوسکا (BOSCA): یکی از شرکت های معتبر وسایل چرمی است که از ۱۹۱۱ فعال می باشد. این مجموعه از زمان تأسیس در اسپرینگ فیلد واقع شده است. رئیس بوسکا اعلام کرده است که بیشتر تولیدات این برند در کشورهای ایتالیا، چین و کانادا انجام می شود.
  • برونو مگیلی (BRUNO MAGLI): از ۱۹۳۶ در ایتالیا تاسیس شد و در زمینه تولید چرم های لوکس فعالیت دارد.در حال حاضر این برند در شهر نیویورک واقع شده است. اما محصولات آن در ایتالیا طراحی و تولید می شود.
  • کرنلیانی (CORNELIANI): یکی از برندهای معروف بین المللی است که از سال ۱۹۵۸ فعالیت دارد و در زمینه کت و شلوار و اکسسوری مردانه و کیف چرم تولیدات مشهوری دارد و به ویژه با کت‌هایش شناخته می شود. این شرکت که از سال ۱۹۳۰ توسط آلفردو کرنلیانی ایجاد شد، محصولات خود را در بیش از ۷۰ کشور جهان توزیع می‌کند و در سال ۲۰۰۵ “جایزه لئوناردو برای کیفیت” را از رئیس جمهور ایتالیا دریافت کرد.
  • فندی (FENDI): کمپانی ایتالیایی فندی که از برندهای لاکچری صنعت مد و فشن می باشد در سال ۱۹۲۵ میلادی در رم ایتالیا تاسیس شد. این برند بیشتر به تولید کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم چرم می پردازد. بیشتر عاشقان مد فندی را به خاطر کیف دستی های زنانه مانند: Baguette و ۲jours و Peekaboo و البته محصولات خز آن می شناسند. فندی برای بسیاری از ستارگان هالیوود مثل نیکول کیدکمن، لیو تایلر، سلنا گومز، اوا مندز، لینزی لوهان و بسیاری دیگر لباس طراحی کرده و در حال حاضر در حدود بالای ۱۶۰ بوتیک در ۲۵ کشور در سراسر جهان شعبه دارد.
  • جورجیو آرمانی (Armani Giorgio): شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۵ توسط جورجو آرمانی تاسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل کالاهای لوکس، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می پردازد. در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد.
  • گوچی (GUCCI): نشان تجاری ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، که متعلق به گروه گوچی می باشد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فرانسوی کرینگ به‌شمار می‌آید. شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، در فلورانس تأسیس شد. برند گوچی در سال ۲۰۰۹، بر اساس اطلاعات مؤسسه اینتربند، به مقام چهل‌ویکم در جدول ۱۰۰ نام تجاری برتر صعود کرد. گوچی پرفروش‌ترین نام تجاری ایتالیا و دارای ۲۷۸ نمایندگی مستقیم (بوتیک) در سراسر جهان دارد.
  • پرادا (Prada): برند تخصصی مُد ایتالیایی برای کالاهای لوکس مردانه و زنانه به ویژه وسایل و لوازم چرمی است. پرادا تولید کننده عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی می باشد که به وسیله ماریو پرادا و برادرش در سال ۱۹۱۴ میلادی تاسیس شده است. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیا می باشد. در سال ۱۹۱۹، پرادا به تامین کننده رسمی خانواده سلطنتی ایتالیا مبدل شد. این در شرایطی بود که با گذشت زمان، بیش از پیش بر شهرت و اعتبار جهانی پرادا افزوده می شد. پرادا در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت جایزه بین المللی “انجمن طراحان مد آمریکا” شد و در سال ۱۹۹۵ نیز جایزه “طراح سال” را از آن خود کرد.
  • لورو پیانا (LORO PIANA): در ۱۹۲۴ تاسیس شد و گردش مالی بالغ بر ۶۰۰ میلون یورو در سال ۲۰۱۱ داشت. زمانی تولید پارچه تنها تخصص این برند قدیمی بوده است اما از حدود بیست سال پیش پارچه های اعلای این برند در قالب پوشاک مردانه شیک بخشی از کمد لباس آقایان خوش لباس را تشکیل داده است. امروزه لورو پیانا یکی از مطرحترین و معتبرترین تولیدکنندگان پوشاک پشمی و ترمه در دنیا شناخته میشود.
  • پاینیدر (Pineider): این شرکت تولید کننده کالاهای لوکس چرمی و نوشت افزار نفیس دست ساز و همچنین عطر و ادکلن است. این کمپانی، با افتتاح نخستین فروشگاه خود در سال ۱۷۷۴ توسط فرانسیسکو پاینیدر در شهر فلورانس ایتالیا، حرکت خود بسوی موفقیت و بزرگی را آغاز نمود. ارائه طرح ها و دست نوشته هایی خیره کننده بر روی مرغوبترین کاغذها، نخستین فعالیت های این برند بود که موفقیت های چشمگیری برای این برند به ارمغان آورد. در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹، پین ایدر از سوی دولت ایتالیا، به عنوان مجری  رسمی نوشت افزار مراسم نشست سالیانه سران هشت کشور صنعتی، انتخاب شد.
  • سالواتوره فراگامو (SALVATORE FERRAGAMO): یک برند محبوب است که در سال ۱۹۲۸ در فلورانس تاسیس شد و به تولید و عرضه وسایل چرم و لوکس می پردازد. همچنین نام یک موزه کفش و مد در این شهر است. سالواتوره فرگامو بازرگان و طراح مد به کار کفاشی علاقه فراوانی داشت و از سن ۹ سالگی کار خود را به عنوان سازنده کفش شروع کرد. این برند به عنوان یک شرکت بین المللی، هر روز بیشتر از پیش محصولات تولیدی خودش را که شامل انواع کفش های لوکس زنانه و مردانه، کیف، عینک، لوازم جانبی، ساعت، عطر و حتی لباس را در فروشگاه های سراسر جهان از جمله فلورانس، رم، لندن، نیویورک، بورلی هیلز، سئول، سنگاپور، شانگهای و توکیو عرضه می کند.
  • استفانو ریچی (Stefano Ricci): شرکت «استفانو ریچی» سال ۱۹۷۲ در کشور ایتالیا کار خود را با تولید کراوات‌های دست دوز آغاز کرد و پس از آن به تولید کت و شلوار ، پیراهن مردانه، و… پرداخت. مرکز خرید لوکس استفانو ریچی بهترین مکان برای خرید لباس‌های ایتالیایی دوخت مردان است. تمام سردست‌ها دست‌ساز هستند. آقای گلداسمیت سازنده این سردست‌ها و دیگر وسایل مردانه سردست‌ها را بوسیله سنگ‌های قیمتی، و کیف پول، کمربند، کفش، کیف‌های دستی و انواع کیف‌های مردانه را از چرم می‌سازد.
  • بریج (The Bridge): در ۱۹۶۹ در فلورانس تاسیس شد و ساخت کیف دستی چرمی و دیگر محصولات چرمی اشتهار دارد. در بلندمدت این برند فعالیت عمده خود را در حوزه چرم و به صورت ترکیبی از محصولات چرم دست ساز و ماشینی قرار داده است.
  • چرم توسکانی (TUSCANY Leather): این برند با نشانه TL مشهور می باشد و از سال ۲۰۰۴ فعالیت دارد. به طور کلی در ایتالیا منطقه‌ی توسکانی به خاطر چرم خود شهرت فراوانی دارد. در این منطقه فروشگاه‌هایی به چشم می‌خورد که برای نسل‌ها در حال عرضه‌ی محصولات باکیفیتی چون کیف، کت، کمربند و کیف پول هستند؛ اما قیمت این محصولات نیز با توجه به کیفیت آن‌ها قطعاً بالا است. چرم توسکانی با الهام از این مکان بااصالت در حوزه چرم این برند را ایجاد و موفقیت های زیادی در سطح ملی و بین المللی بدست آورده است.
  • ورساچه (Versace): شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه تاسیس شد. اولین بوتیک ورساچه در سال ۲۰۰۰ در شهر رجیو کالابریا راه اندازی گردید. امروزه برند ورساچه یکی از بزرگترین خانه های مد در جهان به شمار می آید. برند ورساچه خانه مد و برندی ایتالیایی است که با اولین فروشگاهی که راه اندازی کرد، به سرعت به شهرت زیادی دست یافت؛ بطوریکه امروزه به یک برند جهانی و شناخته شده در زمینه پوشاک، اودکلن، کفش و … تبدیل شده است.

منابع: چرم جانتا

گزارش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران – میلان

سازمان توسعه تجارت ایران

مد آنلاین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=1416

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: