خط داغ اخبار

دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر | هفته مد تهران در زمستان | طراحی زیبای لباس فولاد خوزستان

دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر | هفته مد تهران در زمستان | طراحی زیبای لباس فولاد خوزستان
۸۷ / ۱۰۰

در خط داغ اخبار روز «پوشانیک»، برای پی‌گیری مهم‌ترین و جدیدترین تحولات و رخداد‌های مد، پوشاک و نساجی در ایران و جهان با ما همراه باشید.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت هفته مد تهران از ٢۹ دی ماه تا پنج بهمن برگزار می شود.

روز گذشته آیین رونمایی از پوستر و اعلان رسمی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. جشنواره مد و لباس فجر، رویداد مرجع هنر و صنعت مد و طراحی لباس کشور به شمار می‌رود که با رونمایی از پوستر آن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز به کار کرد.
اعلان رسمی این دوره از جشنواره مد و لباس فجر به شعار «بر تن ما هیچ نتوان دوخت، جز آزادگی!» مزین شده است.

نشست تخصصی تأمین زنجیره پوشاک ایرانی اسلامی در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

نشست تخصصی با موضوع حمایت از نقش آفرینی دانشگاه الزهرا در زنجیره تأمین پوشاک ایرانی اسلامی در راستای موضوع تفاهم نامه‌ای مفید به همراه داشت.

در این نشست‌ که با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نمایندگانی از اساتید طراحی پارچه و لباس و معاونت پژوهشی دانشگاه الزهرا برگزار گردید نقش های مختلف دانشگاه در زنجیره تأمین پوشاک طرح و بر برخی از مراحل همچون طراحی لباس و شکل گیری بخشی تحت عنوان «مرکز خلاقیت و نوآوری مد و لباس» تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، قسمتی از نشست به پروژه طراحی روپوش های کارگاهی اختصاص یافت و کارگروه تصمیم گرفت بخشی از این پروژه را به صورت مادی و معنوی حمایت نماید.

رونمایی از پیراهن تازه طراحی شده فولاد خوزستان فصل جدید
از پیراهن فولاد در فصل جدید رونمایی شد +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه فولاد از پیراهن خود برای رقابت‌های فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رونمایی کرد.

باشگاه فولاد نوشت: «در آستانه شروع رقابت های لیگ برتر و پس از بررسی طرح های مختلفِ دریافتی از «فراخوان عمومی طراحی البسه باشگاه فولاد خوزستان» که طی تیرماه سال جاری برگزار گردید، طرح برگزیده بر روی پیراهن فولادمردان نقش

بست.

%filename

در طراحی پیراهن اول تیم فولاد خوزستان که توسط آقای قاسم الهی انجام شده شده، رنگ های زرد، نارنجی و قرمز در قالب بافت های چهار خونه به یکدیگر گره خورده اند و از یک سو نقوش «گلیم» و «جاجیم» را تداعی کرده و از سوی دیگر با رنگ های گرم خود نشانی از فرآیند ذوب فولاد در کارخانه دارند. بدین صورت که فولاد در دمای ذوب به رنگ زرد بوده و پس از ریخته‌گری و با کاهش دما به مرور رنگ آن تبدیل به نارنجی و قرمز و در نهایت سیاه می‌شود.

همچنین برای ایجاد حالت بصری زیباتر، در طراحی این لباس از پترنی انتزاعی استفاده شده تا حالت گرادیانت رنگ‌های زرد به نارنجی و قرمز شکل خاص‌تری داشته باشند و جهت ایجاد حسی پویاتر این پترن به شکل مایل در زمینه لباس بکار گرفته شده است.

لازم به ذکر است، تولید البسه تیم بزرگسالان فولاد خوزستان بر عهده شرکت تولید پوشاک ورزشی مجید خواهد بود و فولادمردان با لوگو KSC و اسپانسری شرکت فولاد خوزستان در رقابت ها حضور خواهند یافت.»

امامی خبر داد؛

هفته مد تهران زمستان امسال برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت هفته مد تهران از ٢۹ دی ماه تا پنج بهمن برگزار می شود.

امامی گفت: از ٢۹ دی ماه تا پنج بهمن ماه هفته مد تهران را خواهیم داشت. دانشجویان به ما می‌گفتند چرا هفته مد تهران را نداریم و ما نیز می‌خواستیم بگوییم مهم این است که در هفته مد فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عرضه شود. همچنین پنج بهمن مصادف با ۱۳ رجب، اختتامیه باشکوهی خواهیم داشت. بخش استانی بسیار قوی خواهیم داشت و از فردا همکاران ما برای آموزش این کتابنامه حضور خواهند داشت.

وی افزود: اعضای شورای سیاستگذاری نیز به ما کمک خواهند کرد. بخش صنعت و بانک را امسال فعال‌تر کردیم که حامی برگزیدگان ما بانک ملی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند. البته ویژندهای صنعت نیاز به دیده شدن و احترام دارد.

امامی گفت: آقای داوودی دبیر علمی جشنواره مد و لباس فجر به عنوان اولین هنرمندی بود که به عنوان طراح لباس عضو پیوسته فرهنگستان هنر انتخاب شد و این خبر خوبی است؛ چراکه راه ورود طراحان به فرهنگستان باز شد و ما تا کنون در طراحی و مد و لباس عضو فرهنگستان هنر نداشتیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11835

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: