کدام تیم‌ها از اسپانسر پیراهن پول بیشتری درمی‌آورند؟

پردرآمدترین لباس های دنیا

پردرآمدترین لباس های دنیا
۸۲ / ۱۰۰
پردرآمدترین لباس‌های دنیا کدام است؟
پوشانیک_ اسپانسر پیراهن، یکی از راه‌های مهم درآمدی در سطح نخست فوتبال اروپاست. شیوه‌ای که به باشگاه‌های منتفع این اجازه را می‌دهد که علاوه بر تامین تمامی پوشاک در رده‌های مختلف و با طراحی‌های جذاب، سود جانبی‌ای هم برای آنها داشته باشد. البته که درصد ناچیزی از فروش پیراهن‌ها به باشگاه‌ها هم می‌رسد، اما سود اصلی در همین قراردادهای نجومی است.
به عنوان مثال اخیرا منچستریونایتد قراردادش با آدیداس را که تا سال ۲۰۲۵ اعتبار داشت، ۱۰ سال دیگر تمدید کرد تا به پردرآمدترین باشگاه انگلیسی در این حوزه تبدیل شود. تمدیدی که برای شیاطین سرخ حدودا ۱۰۰ میلیون یورو درآمد به همراه دارد و آنها را به دیگر تیم‌های پردرآمد در این زمینه می‌رساند.

در صدر فهرست پردرآمدترین باشگاه‌ها از راه اسپانسر تولید‌کننده لباس، دو غول اسپانیایی قرار دارند. محبوبیت عجیب رئال مادرید و بارسلونا در سرتاسر جهان سبب شده تا دو برند معتبر آدیداس و نایکی هم برای همکاری با این دو دشمن، رقابت خودشان را هم به زمین فوتبال بیاورند.

البته که اوضاع رئال در این زمینه از بارسا بهتر است چرا که آنها سالانه ۱۲۰ میلیون یورو به صورت خالص و جدا‌ از سهم فروش پیراهن از آدیداس دریافت می‌کنند؛ یعنی ۱۵ میلیون بیشتر از قرارداد بلوگرانا و نایکی. هرچند اگر به زودی شنیدید که بارسا با یک افزایش جدید قراردادش را سنگین‌تر کرد، تعجب نکنید، چرا که با توجه به مشکلات مالی باشگاه، بازنگری در قراردادهای اسپانسری در اولویت آنهاست.

یونایتد همان‌طور که اشاره شد در جزیره بیشترین عایدی را در این زمینه دارد، اما نکته جالب اینجاست که چهارمین تیم پردرآمد جهان از اسپانسر لباس بنا بر آنچه ترانسفر مارکت منتشر کرده، آرسنال است.

توپچی‌ها که سال گذشته پس از مدت‌ها غیبت در میان مدعیان به کورس قهرمانی لیگ برتر‌ بازگشتند و البته ناکام هم بودند، بنا بر قراردادی که اخیرا با آدیداس منعقد کرده‌اند سالانه ۸۵ میلیون یورو از این کمپانی آلمانی دریافت می‌کنند؛ یعنی ۱۰ میلیون بیشتر از منچسترسیتی، موفق‌ترین تیم سالیان اخیر انگلیس. البته که پاری‌سن‌ژرمن هم ۵ میلیون یورو بیشتر از سیتی درآمد دارد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که سیتیزن‌ها پس از کسب سه‌گانه فصل گذشته به دنبال یک قرارداد بهتر با کمپانی پوما باشند.

قرارداد چلسی با نایکی هم دقیقا به اندازه من‌سیتی با پوما یعنی ۷۰ میلیون یورو است. آبی‌های لندن هم به دنبال بهبود قرارداد خود هستند و با توجه به استقرار مالکان آمریکایی در این باشگاه، احتمالا مدیران نایکی هم با هموطنان خود کنار می‌آیند.

جالب است که بایرن مونیخ به عنوان سمبل فوتبال باشگاهی در آلمان و شریک همواره وفادار آدیداس، به نسبت سایر تیم‌ها قرارداد سنگینی با این برند نبسته و دریافتی‌اش به ۶۰ میلیون یورو می‌رسد. در میان تیم‌های ایتالیایی هم یوونتوس با قراردادی که با آدیداس منعقد کرده و بابت آن حدود ۵۱ میلیون یورو کسب درآمد می‌کند، موفق‌ترین باشگاه در این کشور است چراکه قرارداد پوما با میلان و نایکی با اینتر در بهترین حالت به ۳۰ میلیون به ازای هر فصل می‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11861

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: