طراحان لباس به ظرفیت‌ها و نمادهای استان توجه کنند

طراحان لباس به ظرفیت‌ها و نمادهای استان توجه کنند
۸۷ / ۱۰۰
کارشناس مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مشکل مد و لباس استان در زمینه حضور طراحان لباس نیست و مشکل استان در خصوص حفظ هویت ایرانی اسلامی‌ بودن است.

به گزارش پوشانیک، فرزانه محمودی‌زاده درباره تشکیل کارگروه مد و لباس در استان، اظهار کرد: کارگروه مد و لباس در سطح استان برگرفته از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است که مصوبات و سیاست‌هایی که در کارگروه کشوری اتخاذ می‌شود را در سطح استان نیز اجرا می‌کند و از وظایف این کارگروه می‌توان به هماهنگی و نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه مد و لباس، هماهنگی و نظارت بر اجرای برنامه‌های مصوب در کارگروه مد و لباس، هماهنگی و نظارت بر اجرای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس در استان، شناسایی و ساماندهی طراحان مد و لباس استان و … اشاره کرد.

وی درباره وضعیت مد و لباس در استان، افزود: استان زنجان در حال حاضر وضعیت مناسبی در حوزه مد و لباس در خصوص تطابق با معیارهای لباس ایرانی و اسلامی ندارد ولی شاخص‌هایی برای طراحی و تولید لباس مناسب اجتماع بانوان طراحی شده که ابلاغ و در مرحله اجرا است و کارگروه مد و لباس در استان مصمم است تا این زمینه خروجی نیز داشته‌ باشد.

این مسئول با بیان اینکه طبق آخرین جلسه کارگروه مد و لباس استان، رویداد مد و لباسی در حوزه طراحی لباس مناسب برای حضور در اجتماع برگزار خواهد شد، تصریح کرد: طراحان لباس زیادی در استان فعالیت می‌کنند و از لحاظ حضور طراح لباس در استان زنجان مشکلی وجود ندارد.

محمودی‌زاده با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی ایران ویژند با حضور طراحان، تولیدکنندگان و برندهای برتر مد و پوشاک کشور و حضور استان زنجان در این نمایشگاه و معرفی لباس‌های محلی مردانه، زنانه و بچگانه استان و شهرستان طارم به همراه اکسسوری لباس‌ها و تولیدات حجاب و عفاف تولید شده طراحان استان، خاطرنشان کرد: مشکل مد و لباس استان در زمینه حضور طراح لباس نیست و مشکل استان در خصوص حفظ هویت ایرانی اسلامی‌ بودن است و اگر به لباس‌های بومی و ظرفیت‌های خود استان همانند نقوشی که در گنبد سلطانیه وجود دارد توجه شود، اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=923

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: