مادست فشن یا مد متواضع چیست؟

مادست فشن یا مد متواضع چیست؟
۸۲ / ۱۰۰
مادست فشن یا به اصطلاح بهتر مد متواضع، مدی است که به انسان در بهتر نشان دادن خود به روشی غیر از توجه بر بدن و جسم کمک می کند. زیرا انسان‌ها چیزی فراتر از جسم و بدن خود هستند و لباس پوشیدن می تواند روشی باشد بر عدم تمرکز و توجه بر جسم و بدن انسان.

پوشانیک_ هیچ تعریف واحدی برای مد متواضع وجود ندارد و متواضع بودن نسبت به فرهنگ ها و کشور‌های مختلف متفاوت است. شاید بتوان کمتر نمایاندن پوست بدن را یکی از اهداف مد متواضع دانست. طرفداران مد متواضع بر این باورند که می‌توان پوشیده بود و با دنبال کردن آخرین ترند‌ها از پوشیده بودن خسته نشد.

بایدها و نبایدها

این استایل مربوط به استفاده از حجاب و روسری نیست. استفاده از لباس‌های گشاد و راحت، بلند و مطابق با آسایش شخص از اصول مادست فشن هست. برخی با لایه لایه پوشیدن لباس‌ها این استایل را دنبال می کنند.

شفاف بودن یا بیش از حد جذب بودن لباس و همچنین بازی یقه بیش از چهار انگشت از گردن، از مهمترین اصولی است که باید از آن اجتناب کرد.

استفاده از اکسسوری‌ها در این استایل بلامانع است به شرطی که توجه را به یقه باز یا اندام تنگ جلب نکند. استفاده از کیف دستی، از مناسبترین اکسسوری‌هاست.

برای انتخاب رنگ استایل استفاده از سایه‌های مختلف یک رنگ یکی از اصول پرطرفدار است.

پیدایش مادست فشن

اگرچه اصطلاح مادست فشن اولین بار در اواسط دهه ی ۲۰۰۰ در ایالات متحده استفاده شد و هدف آن ارائه سیلوئت‌های پوشیده و راحت بود، این استایل تاریخی طولانی دارد و در دوره های زمانی و در فرهنگ های مختلف دیده شده، از امپراتوری اسلامی در قرن هشتم تا امپراتوری عثمانی در قرن چهارده‌هم و…. همگی چهره‌ای از مادست فشن را نمایان می‌کنند.

این استایل نزدیکترین استایل پوششی به قوانین مذهبی است و به خصوص در میان مسلمانان جهان رواج دارد، اما به این معنی نیست که تنها کاربرد دینی و مذهبی داشته باشد و هرشخصی با ترجیحات و علایق شخصی می‌تواند این نوع استایل را برای خود انتخاب کند.

به طور کلی مد متواضع بنا به سلیقه هر شخص می‌تواند تغییر کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=12029

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: