پارچه وال نخی چیست؟

پارچه وال نخی چیست؟
پارچه وال نخی، بهترین انتخاب برای فصل تابستان

پوشانیک _ با گذر از فصول سرد هوا کم‌کم رو به گرمی رفته و‌ وقتی در اواسط بهار هستیم، کم‌کم زمزمه فرارسیدن فصل دل‌انگیز تابستان به گوش می‌رسد. تابستان یکی از زیباترین فصول سال می‌باشد که با وجود گرما و دمای بسیار بالای هوا، بازهم در این فصل زیبا طراوت و شادابی به طبیعت باز می‌گردد. در فصل تابستان دیگر وقت آن رسیده که لباس‌های پشمی و زبر و‌ خشن زمستانه را کم‌کم از دور خارج کنیم و به دنبال لباس‌های شیک‌ تابستانه باشیم. با فرارسیدن تابستان وقتی در بازار قدم می‌زنید، پارچه‌های رنگارنگ و پارچه های جدید تابستانه چشم شما را به خود خیره خواهند ساخت.

حال حتماً شما نیز با دیدن این پارچه‌ها ترغیب شده‌اید، یک لباس شیک و خنک تابستانه برای خود بدوزید. برای دوخت یک لباس تابستانه زیبا که استایل شما را چند برابر زیباتر جلوه دهد، می‌بایست با مدل‌های مختلف پارچه‌های مخصوص این فصل آشنایی داشته باشید.

یکی از بهترین و زیباترین انواع پارچه‌های تابستانی، پارچه وال نخی می‌باشد که زیبایی آن می‌تواند هر نگاهی را به استایل شما خیره سازد. پارچه وال درواقع نوعی پارچه بسیار ظریف و سبک‌ بوده که برای استفاده در تابستان می‌تواند بهترین انتخاب باشد. پارچه‌های وال تاریخچه طولانی‌مدتی داشته و بافت آن‌ها نیز بسیار ساده و منظم است.

این نوع پارچه با جریان دادن هوا به درون خود، حرارت بدن را کاهش داده و‌ موجب خنکی شما می‌شوند. پارچه‌های وال درگذشته بیشتر برای دوخت لباس‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌رفتند. اما امروزه این نوع پارچه به صنعت تولید مانتو، شومیز و …نیز ورود نموده‌اند. امروزه مانتوهای تابستانه‌ای که از جنس پارچه وال نخی تولید می‌شوند، با نام مانتو ساحلی شناخته شده و فوق‌العاده پرفروش هستند‌.

بخوانید…

پارچه شانتون، پارچه چهار فصل

جنس مواد اولیه مرغوب‌ترین انواع پارچه‌های وال، از پنبه می‌باشد. پس می‌توان گفت این نوع پارچه جز گروه پارچه‌های بسیار طبیعی و‌ باکیفیت قرار می‌گیرد؛ اما‌ گاها برخی تولیدکنندگان الیاف پنبه را با پلی‌استر ترکیب می‌کنند تا از آن‌ها‌ پارچه وال تولید کنند. پارچه‌های وال معمولاً بسیار لخت و خوش‌دوخت می‌باشند و موردعلاقه دخترخانم‌های جوان هستند.

مهم‌ترین خصوصیات پارچه وال نخی

پارچه وال دارای خصوصیات بسیار ویژه‌ای است که‌ موجب شده‌اند به یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه در دنیای نساجی تبدیل شود. آشنایی با این خصوصیات می‌تواند به شما در هنگام خرید پارچه نیز، مانند یک راهنما کمک‌ نماید. در ادامه به بررسی خصوصیات این‌ نوع پارچه پرداخته‌ایم:

  • سبک و نازک‌ بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها یا خصوصیات پارچه‌ وال نخی سبک و‌ نازک بودن آن‌ها می‌باشد. این نوع پارچه بافتی بسیار کم تراکم دارند. به همین دلیل فوق‌العاده سبک‌ بوده و همین ‌موجب می‌شود، استفاده نمودن از آن‌ها آسان‌تر شود.

  • تنوع رنگ و طرح

پارچه‌های وال معمولاً تنوع رنگ و طرح زیادی دارند. اگر در فصل تابستان به دنبال پارچه‌ای با رنگ روشن و شاد می‌گردید، قطعاً وال می‌تواند بهترین انتخاب باشد. پارچه وال بیشتر در رنگ‌های شاد تولید می‌شوند. رنگ‌های شاد این نوع پارچه نیز در فصل تابستان، گرما را به خود جذب نمی‌کنند و همین موجب می‌شود بسیار خنک باشند.

  • قیمت مناسب

دیگر ویژگی مهم پارچه وال نخی که می‌توان آن را یک مزیت نیز به‌حساب آورد، قیمت بسیار مناسب آن‌ها می‌باشد. چون در تولید این نوع پارچه از الیاف نسبتاً‌ کمتری استفاده می‌شود، معمولاً بسیار ارزان‌تر از سایر انواع پارچه‌ها هستند. البته لازم‌ به ذکر است که هرچقدر درصد استفاده از پنبه در تولید این نوع پارچه بیشتر باشد، قطعاً قیمت آن افزایش می‌یابد؛ اما اگر پارچه وال نخی نبوده و با الیاف پلی‌استری تولید شود، ارزان‌تر خواهد بود.

  • عدم کشسانی

پارچه وال نخی معمولاً خاصیت کشسانی ندارند؛ یعنی به هیچ عنوان کش نمی‌آیند و اگر به آن‌ها نیرویی بیش از میزان‌ تحملشان وارد شود، قطعاً به‌صورت دائمی تغییر شکل خواهند داد.

  • سطح شفاف

سطح این مدل پارچه بسیار شفاف و الیاف آن‌ها به‌خوبی قابل‌رؤیت هستند.

  • چروک پذیری

این نوع پارچه بسیار چروک پذیر هستند و معمولاً نیاز به اتوکشی خواهند داشت؛ اما حالت چروک آن‌ها نیز زیبایی خاصی دارد و مانند دیگر انواع پارچه‌ها نامرتب به نظر نمی‌رسند‌.

معایب استفاده از پارچه وال نخی چیست؟

پارچه‌های وال نخی باوجود اینکه بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، برخی فاکتورهای منفی نیز دارند. به همین دلیل گاها افراد از خرید آن‌ها صرف‌نظر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ضعف‌های پارچه‌های وال نخی، ظرافت بیش از اندازه آن می‌باشد. شاید انصاف نباشد که ظرافت را یک نقص تلقی کنیم؛ اما در این مورد کاملاً صدق می‌کند و یک فاکتور منفی محسوب می‌شود. چرا که پارچه وال نخی به‌قدری ظریف است که کاملاً مستعد آسیب بوده و ‌فوراً نخ کش می‌شود.

البته اگر این نوع پارچه نخ کش شود، می‌توان کمی با حالت دست آن را به شکل اول بازگرداند؛ اما پارچه های وال نخی اگر به‌طور مرتب نخ کش شوند، ممکن است حتی دچار پارگی شده و تغییر شکل دائمی بدهند‌.

دیگر فاکتور منفی این مدل پارچه را می‌توان نازکی بیش از اندازه آن‌ها به‌حساب آورد. نازکی پارچه وال نخی موجب بدن‌نما بودن آن می‌شود.‌ به همین دلیل در هنگام استفاده از لباس‌های دوخته شده با این پارچه، باید حتماً تونیک‌ یا زیر مانتویی به تن داشته باشید.

با وجود اینکه این نوع پارچه هم نسبتاً بدن‌نما بوده و هم مقاومت بسیار پایینی دارد، بازهم به علت جذابیت و زیبایی بافتی که دارد، جز پرفروش‌ترین‌ها می‌باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=1696

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: