- دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱
- ۶:۳۴ ب٫ظ
- بدون نظر
- کدخبر:993
- حوزه: دانش مد
مهمترین اصول صنعت مد و پوشاک جهان
پوشانیک_ صنعت مد و پوشاک مفهومی است که در عصر مدرن بسیار پررنگ شده است زیرا پوشاک اغلب در کشوری طراحی می شود و در کشور دیگر تولید می گردد و در سراسر جهان به فروش می رسد. صنعت مد جهانی وابسته به روندهای موجود است که در حال تغییر می باشند لذا مصرف کنندگان را به دلیل نیاز به پوشیدن جدیدترین لباس ها مشتاق نگه می دارد. با هم مهمترین اصول صنعت مد و پوشاک جهان بررسی میکنیم.
بررسی تاریخچه مد و پوشاک:
قبل از اواسط قرن نوزدهم، در بحث مد و پوشاک، بیشتر لباس ها به صورت سفارشی ساخته می شد. این موارد برای افراد، به صورت خانگی و همچنین به صورت سفارشی توسط خیاط ها دوخته می شد. در آغاز قرن بیستم این مورد با ظهور فناوری های جدید مانند چرخ خیاطی، ظهور بحث سرمایه داری جهانی و توسعه سیستم تولیدات کارخانه ای و گسترش مغازه های خرده فروشی مانند فروشگاه های بزرگ پوشاک، پررنگ تر شد.
در این دوران تولید انبوه در اندازه های بزرگ و آماده فروش یکی از اهدافی بود که به آن بسیار بها داده شد. اگرچه صنعت مد و پوشاک برای اولین بار در اروپا و آمریکا توسعه یافت، اما در حال حاضر یک صنعت بین المللی و محبوب جهانی است. پوشاکی که اغلب در یک کشور طراحی می شود، در کشور دیگر تولید می شود و در سراسر جهان فروخته می شود.
به عنوان مثال، یک شرکت مد آمریکایی می تواند پارچه ای در چین تهیه کند و لباس های تولید شده در ویتنام در ایتالیا تولید شود و به یک انبار در ایالات متحده ارسال گردد تا در خرده فروشی ها در سطح بین المللی توزیع شوند. صنعت مد افراد مختلفی را از نیروی متخصص گرفته تا طراحان مد، برنامه نویسان کامپیوتر، وکلا، حسابداران، مدیران رسانه های اجتماعی و مدیران پروژه به کار می گیرد.
تولید تنها بخش کوچکی از صنعت مد و پوشاک مدرن است زیرا یک صنعت بسیار پیچیده است که شامل مد و تحقیقات بازار، حقوق مالکیت معنوی، طراحی، مهندسی مواد، تولید محصول، بازاریابی و سرانجام توزیع است.
این سطوح از بخش های جداگانه اما وابسته به هم تشکیل شده است. این بخش ها عبارتند از طراحی و تولیدات نساجی، طراحی و تولید در دنیای مد، خرده فروشی در بازار مد، بازاریابی و فروش، رویداد های مد، رسانه و بازاریابی. هر بخش به منظور برآوردن تقاضای مصرف کننده اختصاص داده شده است تا طراحان، تولید کنندگان، خرده فروشان و شرکت های بازاریابی بتوانند با سود بالا فعالیت کنند.
صنعت مد و پوشاک جهانی
صنعت مد و پوشاک زنانه وابسته به روندهای دائمی در حال تغییر است که مصرف کنندگان را به دلیل نیاز به پوشیدن جدیدترین لباس ها مشتاق نگه می دارد. با این حال، این بدان معناست که عمر کالا کوتاه است و تولیدکنندگان، طراحان و خرده فروشان را ملزم به رعایت برنامه های دقیق تولید و در نظر گرفتن مهلت توزیع می کند.
این امر همچنین به افراد گوناگون، مانند افراد مشهور، نقش کلیدی در بازاریابی موفق و تبلیغات می دهد. در بازار جهانی، صنعت مد و پوشاک زنانه بسیار رقابتی است. اگرچه تولید در کشورهای در حال توسعه آسیا و آفریقا به دلیل نیروی کار ارزان انجام می شود، چین با ارائه کالاهای با کیفیت و قیمت ارزان تر، مدعی اکثریت سهام است.
صنعت مد دیگر به دلیل افزایش فرصت های خرده فروشی از طریق تجارت الکترونیکی تنها به فروشگاه های خرده فروشی وابسته نیست. بازاریابی و تبلیغات نیز با رشد روندهای رسانه ای مانند شبکه های اجتماعی و استفاده از فناوری هایی مانند دستگاه های تلفن همراه و برنامه های تلفن های هوشمند که امکان خرید در هر نقطه را فراهم می کند در حال گسترش است.
نام تجاری محصول بخش مهمی از جلب توجه و وفاداری مشتری نسبت به آن است. این بخش از بازار، که توسط طراحان و مدل های مد تبلیغ می شود از جمله قابل مشاهده ترین موارد است. همچنین چالش های بیشتری را برای خطوط تولید کمتر شناخته شده ایجاد می کند. از همین رو در مد جهانی باید به آن توجه شود.
مدل های تجاری صنعت مد و پوشاک
صنعت مد و پوشاک زنانه از این نظر پویا است که گرایش ها و سبک های مد به طور مداوم تغییر می کنند. هر یک از شرکت های مد به تغییرات در روند مد، توزیع و فروش لباس به مشتریان خود واکنش متفاوتی نشان می دهند. اکثر شرکت ها عموما در این مسیر حرکت می کنند که از آخرین روند مد پیروی کنند، در حالی که تازه واردان سعی می کنند با تلاش برای رویکردی پایدارتر و طولانی مدت بر کیفیت و کمیت تأکید کنند.
این تفاوت ها عموماً توسط دو مدل کسب و کار نشان داده می شود که طی چند سال گذشته در صنعت مد ظاهر شده اند، یعنی مدل مد سریع و مدل مد کند. از نظر فلچر، مد سریع مبتنی بر زمان است در حالی که مد آهسته نسبتاً با کیفیت است.
- مدل سریع (فست فشن):
مشخصه شرکت هایی که از مدل کسب و کار سریع مد پیروی می کنند، پاسخ سریع به آخرین روندهای مد و همچنین زمان کوتاه تولید و عرضه سریع به بازار و مشتریان است. در این مدل طرح ها و مجموعه های جدید ظرف چند هفته معرفی می شوند که مشتریان را به طور مداوم به فروشگاه ها دعوت کنند که جدیدترین سبک های مد را مشاهده نمایند.
- مدل کند
در مقابل مدل مد سریع، مدل مد آهسته وجود دارد. این امر با ایجاد یک زنجیره تامین پایدار تر و اخلاقی تر که استفاده از منابع تولید داخلی و عمر طولانی محصول را برجسته می کند، معرفی می شود. برخلاف مدل سریع، مدل آهسته رفتار خرید آگاهانه ای را ترویج می کند و مشتریان را ترغیب می کند تا از موادی که برای ایجاد ظاهر خود استفاده می کنند، بیشتر آگاه باشند.
نتیجه
اگرچه مدل مد سریع به خوبی تثبیت شده است، اما به دلیل مسائل زیست محیطی و ارزشهای اجتماعی مربوط به تکنیک های تجاری، مدل مد آهسته سریع تر در حال پیشرفت است. فناوری نقش مهمی در بازاریابی محصولات مد و پوشاک دارد اما تهدیدی برای رقابت است. بنابراین، ایجاد تصویر تجاری بر اساس اخلاق و ارائه محصولات سازگار با محیط زیست برای بقا در صنعت مد جهانی ضروری است.
لینک کوتاه خبر:
https://pooshanik.ir/?p=993
- برچسب ها: آمریکا, اسلو مد, تاریخچه مد, چین, صنعت مد و پوشاک, فست فشن, مد سریع, مد کند
پوشانیک
- پربازدیدترین ها
- داغ ترین ها