نوآوری در تولید کفی‌های کفش | تبدیل انرژی مکانیکی به گرما یا سرما

نوآوری در تولید کفی‌های کفش | تبدیل انرژی مکانیکی به گرما یا سرما
۸۲ / ۱۰۰
با ابداع یک فناوری جدید می توان از کفی‌های کفش برای جذب انرژی مکانیکی حاصل از حرکت پا و تبدیل آن به گرما یا سرما استفاده کرد.

به گزارش پوشانیک به نقل از نیواطلس، کفی های گرم شده معمولاً از باتری برای ایجاد گرمای الکتریکی و گرم کردن انگشتان پا استفاده می کنند. شرکت فرانسوی سلکولر روش متفاوتی دارد. این شرکت استفاده از سخت افزار الکتریکی را کنار گذاشته و نیروی خود را مستقیماً از خود پاها می‌گیرد.

کفی های طراحی شده توسط این شرکت از انرژی مکانیکی ناشی از حرکات اولیه پا برای به حرکت درآوردن عناصر گرمایش و سرمایش یکپارچه استفاده می کنند. طراحی دو طرفه برگشت‌پذیر به این معنی است که وقتی فصل تغییر می‌کند، پوشنده کفش می‌تواند به سادگی کفی را بچرخاند تا این کار اثر معکوس داشته باشد.

هنگامی که پای کاربر به کف کفش فشار داده می‌شود، غلاف های نرم و حباب مانند در سمت خنک کننده، هوا را فشرده می کنند و آن را به سلول های فشرده و تقویت شده در سمت گرم فشار می دهند و از طریق فشرده سازی هوا اثر گرمایی تا دمای ۴ درجه سانتیگراد ایجاد می کنند. . در حرکت به سمت بالا، هوا به سلول‌های نرم در سمت خنک‌کننده منتقل و منبسط می‌شود و یک اثر خنک‌کننده تا -۳.۵ درجه سانتی‌گراد ایجاد می‌کند. کاربر فقط اثری را احساس می کند که مربوط به سمت بالای کفی است، بنابراین می تواند کف پا را با آب و هوای موجود مطابقت دهد.

در ساخت کفی های مذکور از ترکیبی از سیلیکون و مس استفاده می شود که انعطاف پذیری و تنظیم حرارتی کارآمد را تضمین می کند. سلول های هوا همچنین بالشتک طبیعی ایجاد می کنند تا جذب ضربه و راحتی کلی را مقداری افزایش دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11193

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: