نقش سوزن بر جان و تن

نقش سوزن بر جان و تن
۸۳ / ۱۰۰
نمایشگاه «نقش سوزن بر جان و تن» با حضور هنرمندان، پیشکسوتان، استادان و علاقه‌مندان به این حوزه روز دوشنبه از سوی پژوهشکده ایران‌شناسی با همکاری معاونت پژوهشی بنیاد ایرانشناسی در تالار فرهنگ ایران گشایش یافت.

به گزارش پوشانیک به نقل از  ایرنا، نمایشگاه «نقش سوزن بر جان و تن» که تا ۱۶ اسفند از ساعت ۸ تا ۱۵ دایر خواهد بود، به صورت رایگان میزبان علاقمندان است.

معاون اجرایی پژوهشکده ایرانشناسی گفت: این رویداد در یک فراخوان به هنرمندان دوخت‌های سنتی اعلام شد که پس از فراخوان بیش از ۵۰ هنرمند برجسته کشور در حوزه‌های گوناگون دوخت‌های سنتی همچون سوزن‌دوزی، پوشاک محلی و قلاب‌دوزی در این فراخوان شرکت کردند.

حمید قمری افزود: هنرمندان، تصویر بیش از ۴۰۰ اثر را از آذرماه ۱۴۰۱ به دبیرخانۀ نمایشگاه واقع در پژوهشکده ارسال کردند. از همان زمان دریافت آثار، داوری‌های کارشناسان بر روی آثار آغاز و حدود ۲۵۰ اثر از مجموعه ارسالی انتخاب و گزینش شدند.

نقش سوزن بر جان و تن

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف شناسایی هنرمندان و پیشکسوتان هنرمندان سنتی به منظور صیانت از هویت ملی و ایرانی، حفظ، ارتقاء و اشاعه دانش، فنون و مهارت‌های سنتی، روش‌های شفاهی و انتقال آن به نسل‌های آینده، ارتقای سطح دانش هنری در قالب آموزش در سطح جامعه و احیای هنرهای فراموش‌شده در حوزۀ هنرهای سنتی برگزار شده است.

یک سری کارگاه‌های تخصصی هم مرتبط با این حوزه متعاقبا برگزار خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=10802

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: