انتخاب پوشاک مورد سلیقه مشتری با جستجوگر هوشمند ایرانی

انتخاب پوشاک مورد سلیقه مشتری با جستجوگر هوشمند ایرانی
۸۶ / ۱۰۰
یک تیم جوان فعال استارتاپی یک پلتفرم هوشمند آنلاین مد و لباس را طراحی کرده است که با طرح چند پرسش کوتاه از کاربر پوشاک سلیقه مشتری را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پوشانیک به نقل از ایرنا، پس از رقابتی تنگاتنگ میان ۱۳ تیم استارتاپی استان تهران، دو تیم استارتاپی برتر راه یافته این استان به فینال اینوتکس پیچ ۲۰۲۳ توسط داوران انتخاب و معرفی‌ شدند.

رقابت ملی استارتاپی اینوتکس پیچ یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ است و در این رقابت جذاب و هیجان انگیز استارتاپ های مناطق مختلف کشور ایده ها و کسب و کارهای نوین خود در حضور سرمایه گذاران ارائه می کنند.

پنج شنبه ۱۱ اسفندماه دو تیم بیازما استارتاپی در زمینه آزمایشگاه آنلاین مدارس و موری – استایل یک پلتفرم جستجوگر هوشمند مد و لباس به عنوان تیم های اول و دوم این رقابت از سوی داوران انتخاب شدند و ضمن دریافت جایزه و بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده به فینال نهایی اینوتکس پیچ ۲۰۲۳ راه یافتند.

استارتاپ موری –استایل که با همکاری هفت فعال استارتاپی راه اندازی شده است، در واقع یک پلتفرم و دستیار هوشمند خرید لباس است که با شناسایی سلیقه کاربر، مناسب‌ترین لباس‌ها رو از بین چند ۱۰۰ فروشگاه آنلاین جستجو می کند و در واقع فضای خرید لباس را برای علاقه مندان به خرید های اینترنتی مقداری بهتر کرده است.

بنیانگذار و مدیرعامل این کسب و کار اینترنتی در گفت و گو با خبرنگار ما در توضیح استارتاپ موری – استایل گفت: محصولات بیش از ۱۰۰ فروشگاه مختلف آنلاین پوشاک مردانه و زنانه، شامل پیج ها و سایت های اینترنتی در معرض دید مشتریان لباس قرار داده ایم.

شناسایی پوشاک مورد سلیقه مشتری با جستجوگر هوشمند ایرانی

محمدمهدی شکری یکی از ویژگی های اصلی استارتاپ موری استایل را توجه به ذائقه و سلیقه خریدار ذکر کرد و افزود: در این استارتاپ پوشاک نزدیک به سلیقه مشتری به او پیشنهاد داده می شود و کاربر همچنین می تواند مشابه لباس های نزدیک به سلیقه خود را در سایر فروشگاه های آنلاین لباس در اندازه و رنگ های مختلف جستجو کند.

وی در توضیح بیشتر درخصوص کارکرد این استارتاپ تصریح کرد: کاربران زن و مرد با مراجعه به این پلتفرم می توانند، در ابتدا سه پوشاک نزدیک به سلیقه خود را انتخاب کنند و امکان ذخیره سلیقه مشتری برای جستجوی های بعدی نیز در این پلتفرم فراهم شده است.

این مهندس کامپیوتر در پاسخ به این سوال که چگونه سلیقه مشتری شناسایی می شود، افزود: این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی با سلیقه کاربر آشنا می شود و بعد از آن لباس هایی که به سلیقه مشتری نزدیک است را به وی پیشنهاد می کند.

شکری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ سایت و صفحه آنلاین فروش لباس به این موتور جستجو گر هوشمند متصل شده انند و هدف ما این است که تا پایان فروردین ۱۴۰۲ این تعداد سایت به ۵۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰ هزار فروشگاه افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که میزان درصدانه فروش (پورسانت) دریافتی این استارتاپ از سایت ها و صفحات آنلاین عرضه لباس چقدر است، گفت: از تولیدکنندگان پوشاک پورسانت زیادی دریافت نمی کنیم و دریافتی ما از محل فروش اجناس فروشگاه های بزرگ اینترنتی از طریق این پلتفرم حداکثر ۱۵ درصد قیمت فروش محصول است.

شناسایی پوشاک مورد سلیقه مشتری با جستجوگر هوشمند ایرانی

مدیرعامل این کسب و کار اینترنتی افزود: البته در نظر داریم که تا ۶ ماه و حتی یک سال آینده از فروشگاه ها و صفحات کوچک اینترنتی هیچ پورسانتی دریافت نکنیم.

شکری همچنین هدف دیگر از راه اندازی این کسب و کار اینترنتی را کمک به استحکام کسب و کارهای کوچک آنلاین ذکر کرد و اظهار داشت: چراکه ممکن است مثلا یک خانم در منزل خود در یک شهر و حتی روستایی دورافتاده مشغول تولید لباس هایی بسیار زیبا و شکیل باشد، اما به دلیل ناتوانایی در اجاره فروشگاه و فقدان ارتباط مستقیم با بازار نتواند محصول خود را بفروشد.

وی ادامه داد: بنابراین با وجود این پلتفرم آنها دیگر مجبور نیستند، برای عرضه لباس های تولید خود به شهر مراجعه یا با سایت های معروف دیجیتال که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد محصول تولیدی پورسانت فروش دریافت می کنند، کار کنند و ما به راحتی آنها را به مصرف کنندگان متصل می کنیم.

مدیرعامل این مجموعه خلاق استارتاپی در ادامه با بیان اینکه تیم استارتاپی موری –استایل در مجموعه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر است در خصوص تخصص ۶ عضو دیگر این تیم جوان تصریح کرد: چهار نفر از اعضا دارای مدرک مهندسی کامپیوتر، یک نفر در رشته فیزیک و ۲ نفر نیز در رشته های هنری تحصیل کرده اند.

شکری در پاسخ به این سوال که آیا مشابه چنین استارتاپی تاکنون در ایران راه اندازی شده است گفت: ۲ سال پیش یک استارتاپ در دانشگاه صنعتی شریف به محصول اولیه هم رسید اما به دلایلی متوقف شد.

وی ادامه داد:اگر شرکت‌های نوپا یا شکست‌خورده را در نظر بگیریم، در ایران تیم‌هایی مثل «چرخ» یا «شاپینو» کار مشابه ما را انجام می دهند و در جهان نیز تیم‌های بسیار زیادی وجود دارند اما همگی تازه شروع کرده‌اند و تفاوت استارتاپ ما با آنها در کاربرد وسیع تر هوش مصنوعی است.

شناسایی پوشاک مورد سلیقه مشتری با جستجوگر هوشمند ایرانی

این فعال استارتاپی به ورود بسیاری از استارتاپ ها به حوزه فروش آنلاین در چندسال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: کار بیشتر آنها محدود به مقایسه قیمت ها بوده است، درصورتی که ما در این کسب و کار شناسایی سلائق مصرف کنندگان لباس را با بهره گیری از هوش مصنوعی مد نظر قرار داده ایم.

شکری درخصوص هزینه های صرف شده برای راه اندازی این کسب و کار اینترنتی نیز تصریح کرد: تاکنون ۱۶۰ میلیون تومان برای این استارتاپ هزینه کرده ایم و ۸۰۰ میلیون تومان هم برای رسیدن به یک وضعیت خوب و پایدار مورد نیاز است. ضمن اینکه در نظر داریم در این پلتفرم هوشمند به محصولات جدیدی از جمله پوشاک کودکان، زیورآلات، کیف و کفش و لباس های مجلسی هم ورود کنیم.

این مهندس کامپیوتر در پاسخ به این سوال که مهم ترین مشکل و دغدغه فعلی شما چیست؟ با بیان اینکه راه اندازی یک استارتاپ به طور معمول دارای ریسک زیادی است، مهم ترین مشکل کسب و کارهای نو حوزه فناوری اطلاعات را شفاف نبودن آینده اینترنت و اقتصاد دیجیتال در کشور دانست.

شکری تصریح کرد: این سردرگمی ریسک کسب و کارهای اینترنتی را به شدت بالا برده است و ما واقعا نمی دانیم اگر اینترنت یک هفته قطع شود، چه باید کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=10960

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: