خط داغ اخبار

از خوشحالی دختر سارق فروشگاه برند زارا تا شرکت ایران در اولین رویداد تخصصی پوشاک در شهر نجف

خوشحالی یک دختر پس از سرقت از فروشگاه برند زارا در اعتراضات فرانسه
۸۳ / ۱۰۰
پوشانیک_ از عکس‌های ترند شده در اعتراضات فرانسه خوشحالی این دختر بعد از دزدیدن لباس های فروشگاه برند زارا است./چندثانیه

در خط داغ اخبار روز «پوشانیک»، برای پی‌گیری مهم‌ترین و جدیدترین تحولات و رخداد‌های مد، پوشاک و نساجی در ایران و جهان با ما همراه باشید.

خوشحالی یک دختر پس از سرقت از فروشگاه برند زارا در اعتراضات فرانسه

بخوانید….

پوشش در کرمانشاه برگرفته از فرهنگ ماد و اشکانی است 

احسان احمدی نصر رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه گفت: پوشش در کرمانشاه برگرفته از فرهنگ مادها و اشکانی ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی تاریخ پوشاک باید به مستندات تاریخی و نگاره‌ها در استان کرمانشاه شامل سه نگاره نقش برجسته آنوبانینی، کتیبه داریوش در بیستون و سه اثر در طاقبستان رجوع کنیم.

وی گفت: برای نخستین بار نقش زن‌ها در طاق بزرگ آناهیتا در کنار خسرو و در نیمکره بالای طاق قرار دارد و اسب موجود هم نشانه‌های اسب کرد را دارد.

وی گفت: آناهیتا پوشش کامل است و فقط گردی صورت آن مشخص است که این نشان می‌دهد پوشش زنان باستان لباس بلند و عبایی همچون شبه چادر بوده است.

احمدی نصر تشریح کرد: این علائم نشان‌دهنده این است که حجاب فقط برگرفته از ورود دین اسلام نبوده و ایرانی‌های باستان پیشتر در غالب پوشش خاص خود به این موضوع توجه داشتند.

وی عنوان کرد: در ایران باستان پوشش اهمیت زیادی داشته و به عنوان یک فرهنگ و باور از پوشش برای معرفی خود بهره می‌گرفتند.

این مسئول بیان کرد: فرهنگ پوشش کرمانشاه از لحاظ جغرافیایی از فرهنگ مادها و اشکانی برگرفته شده و در شهر کرمانشاه اوایل قرن ۱۳ پوشش به شیوه‌ای بوده که شلوار های آزاد استفاده می‌کردند و لباس‌ها را با نخ به شلوار خود وصل می‌کردند.

وی اذعان کرد: بانوان با سربند کامل سر خود را بسته و لباس بلندی مانند عبا استفاده می‌کردند، موها بافته شده و به سمت چپ و راست انداخته می‌شد که جزو زینت لحاظ شده، سربند معمولا به رنگ‌های مشکی و قرمز و کفش‌ها عمدتا گیوه بوده است.

احمدی نصر تاکید کرد: از سال ۱۳۲۰ به بعد ساختار کت ها تشکیل می‌گیرد و معمولا کت ها بلند تر بوده و به مرور زمان اندازه کت ها هم کوتاه شد و به نوعی فرهنگ بیگانه در پوشش ما نفوذ کرد.

جریمه میلیاردی قاچاقچیان پوشاک در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاقچیان پوشاک و سیگار در این استان به پرداخت هشت میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

حضرتی، افزود: در ماه گذشته نیز از یک قاچاقچی البسه و پوشاک در این شهرستان بیش از یکهزار و ۳۵۰ ثوب البسه خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال کشف و ضبط و متهم به پرداخت هشت میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال جریمه محکوم شده بود.

راه اندازی دفتر تخصصی برای ایران در شرکت Anext چین

چن که‌فنگ مدیرعامل شرکت Anext از راه‌اندازی یک دفتر تخصصی در گروه Anext برای ایران به نام یوریکا خبر داد و گفت که این بخش، مسئول کار با ایران است.

در این جلسه، یکی از مدیران شرکت Anext به صورت موردی، نحوه فعالیت این شرکت در بخش بازاریابی پوشاک را تشریح کرد و برای فعالان اقتصادی نحوه کار در شبکه‌های اجتماعی چین را توضیح داد.

هیچ‌نظارتی بر واردات پوشاک کشور وجود ندارد

مدیر مرکز تجاری ایران در نجف گفت: هیچ نظارتی بر واردات پوشاک به کشور انجام نمی‌شود. وقتی این حوزه متولی ندارد چطور باید انتظار ساماندهی این حوزه را داشته باشیم؟

هدایتی گفت: ما نتوانسته ایم از ظرفیت اتحادیه پوشاک در کشور استفاده کنیم؛ چراکه متولی در این حوزه نداریم و حوزه پوشاک در کشور همچون شترمرغی می‌ماند که نمی‌دانیم کدام نهاد متولی آن است و از آن طرف هم دلال‌ها مانع پیشرفت در این حوزه می‌شوند، چراکه منافع شأن به خطر می‌افتد. حوزه پوشاک در کشورمان آنقدر ظرفیت مناسبی دارد که می‌توانیم با بهترین برندهای مطرح دنیا رقابت کنیم اما متأسفانه نتوانسته ایم شرایط مناسبی را برای این حوزه در کشور ایجاد کنیم.

مدیر مرکز تجاری ایران در نجف گفت: ما نمی‌دانیم پدرخوانده حوزه پوشاک کشور چه کسی است؟ هر کسی اقدامی انجام می‌دهد. هیچ نظارتی بر واردات پوشاک به کشور انجام نمی‌شود. وقتی این حوزه متولی ندارد چطور باید انتظار ساماندهی این حوزه را داشته باشیم؟ فرد غیر کارشناس مسئول این حوزه می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11743

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: