مدیریت حرارت بدن با تولید پوشاک نانویی

مدیریت حرارت بدن با تولید پوشاک نانویی
دو شرکت نانویی با همکاری یکدیگر، عرضه پوشاک نانویی را به بازار آغاز کرده‌اند که می‌تواند مدیریت بهینه حرارت بدن را انجام دهد.

محققان با بهره‌مندی از فناوری نانو و فرمولاسیون جوهر گرافن موفق به تولید پوشاکی شده‌اند که می‌تواند رطوبت بدن فرد استفاده کننده را متناسب با وضعیت و شرایطی که در آن قرار دارد، تنظیم کند. این خبری خوشحال‌کننده برای ورزشکاران و کارگران در شرایط آب و هوایی نامناسب می تواند باشد.

به گزارش پوشانیک به نقل از از پایگاه خبری نانو (nano news)، دو شرکت فعال در حوزه فناوری نانو به نام‌های ورسارین (Versarien) و آمبرو (Umbro) با همکاری یکدیگر، این پوشاک نانویی را به بازار آغاز کرده‌اند.

پوشاک جدید تولیدشده این دو شرکت شامل لباس‌های آستین بلند و همچنین لباس‌های ورزشی مخصوص دویدن است. لباس گرافنی به فرد امکان انتقال حرارت بدن را می دهد و رطوبت را با تسریع فرآیند خشک شدن مدیریت می کند.

این پوشاک در شرایطی که حفظ دمای هسته بدن مطلوب‌تر و در عین حال دشوار است، از خاصیت گرافن برای انتقال دما استفاده می کند. ورسارین و آمبرو اعلام کرده اند که فرمول Graphene-Wear به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد تا انتقال حرارت بدن را افزایش داده و سرعت بالای خشک شدن لباس‌ها را تجربه کنند.

نیل ریکتز مدیر اجرایی شرکت ورسارین اعلام کرده است که برای توسعه این فناوری در لباس‌های ورزشی، آزمایش‌های گسترده‌ای با دانشگاه گلوسستر و یک موسسه معتبر دیگر در دست انجام است.

وی می گوید: این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که لباس‌ها را با ویژگی‌های جدید روانه بازار می‌کند؛ این ویژگی ها به ویژه در مورد خصوصیات تنظیم‌کننده حرارتی و امکان حفظ دمای بهینه بدن است که باعث بهبود چشمگیر تجربه کاربر می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=10989

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: