با کلاس بودن را دریاب!

باکلاس‌ها چه کسانی هستند؟

اولین گام باکلاس بودن، احترام به وجود خودمان و عشق وعلاقه نسبت به همه انسان‌هاست.
باکلاس‌ها چه کسانی هستند؟
پوشانیک_ راضیه خوئینی اصطلاح «با کلاس بودن» چند دهه‌ای است سر زبان‌ها افتاده و هر کس برداشتی از آن دارد. بعضی‌ها – به اشتباه – مغرور، پولدار، افاده‌ای یا روی مد بودن را «با کلاسی» تلقی می‌کنند. ولی کلاس داشتن در واقع اصول و قواعدی جهانی دارد که مردم اکثر کشورها به آن معتقدند. می‌توان گفت باکلاس بودن معادل همان نزاکت اجتماعی است.

در واقع با کلاس بودن به معنای خود را گرفتار محدودیت کردن نیست. اولین گام باکلاس بودن، احترام به وجود خودمان و عشق وعلاقه نسبت به همه انسان‌هاست. داشتن اعتماد به نفس و پوشیدن لباس‌هایی متناسب با عرف جامعه و بسیاری از موارد دیگر که به آنها اشاره می‌کنیم، نشانه باکلاسی است.

برده مُد نباشید

پیروی کورکورانه از مد را کنار بگذارید. اگرچه روی مد بودن و خرید لباس‌های جدید ایرادی ندارد، اما از پوشیدن ترندها و رنگ‌هایی که ظاهرتان را ناخوشایند جلوه می‌دهد، واقعاً خودداری کنید. در یک جمله برده مد نباشید! چراکه ممکن است سطحی‌نگر، ولخرج و بی‌فکر به نظر برسید؛ در حالی که لباس باید تقویت کننده شخصیت شما باشد.
ظاهری تمیز و آراسته، معرف شخصیت شما در جامعه است. پس با لباس‌ها و اکسسوری‌های متناسب، جلوه‌ای ارزشمند به خود ببخشید ولی اصل راحتی را مدنظر داشته باشید. یادتان باشد که گران پوشیدن، شیک‌پوشی نیست، اما نظم و رعایت اصول بهداشتی، ازجمله استحمام روزانه، استفاده از دئودورانت و مسواک زدن از شروط اساسی است.

آشنایی با کد مناسبتی لباس‌ها

هر لباس دارای کدی مخصوص نسبت به هر مناسبت است؛ پس دانستن دقیق کدها مهم است. برای مثال اگر به دیداری رسمی یا نیمه رسمی دعوت هستید، از پوشیدن لباس‌های اسپرت خودداری کنید. رفتن به مراسم رسمی با یک شلوار جین، تیشرت و کتانی ظاهر خوشی ندارد، پس بهتر است کت و شلوار یا لباس فرم بپوشید. اگر کد لباس‌ها را نمی‌دانید، پیش از رفتن به مکان‌های جدید حتماً در این باره تحقیق کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

طبیعی به جای مبتذل

در سراسر جهان مرسوم نیست که دختران با لباس‌های مبتذل یا آرایش غلیظ به میهمانی یا مراسم مختلف بروند.

بند کفش‌ها را ببندید

قبل از خروج از خانه لباس‌های خود را بررسی کنید و از بسته بودن دکمه‌ها و بند کفش‌ها مطمئن شوید؛ زیرا این کار در ملأ عام به نوعی بی‌کلاسی است.

توجه به جزئیات

مسأله اصلی درباره باکلاسی این است که خودتان را دست کم نگیرید و به اصول ظاهری خود توجه کنید.  به جای نگاه کردن به پایین، مستقیم به جلو بنگرید. از خم کردن کمر و دست به سینه ایستادن خودداری کنید و دست‌ها را در امتداد بدن نگه دارید.

فحش ندهید

از فحش دادن بپرهیزید؛ چراکه با این رفتارها آدم بی‌ارزشی به نظر می‌رسید. اجازه ندهید مردم شما را درحال بدخلقی و فحاشی ببینند. وقتی که عصبانی هستید آرامش خود را حفظ کنید ومراقب باشید که در ملأعام صدای شما بلند نشود.

جنجالی نباشید

پرصداترین فرد در جمع نباشید! اگر کسی به شما گفت که سروصدایت را شنیدم و فهمیدم که اینجاهستی، بدانید که باید صدای خود را پایین بیاورید. نیازی به فریاد زدن نیست، مردم می‌شنوند. پرحرفی و مَنَم منم زدن در هر محفل نشانه اعتماد به نفس نیست. برخی عادت دارند دائماً لاف می‌زنند و از خود لب به تعریف می‌گشایند. برخی هم پا را فراتر گذاشته و خود را با دیگرانی که بی‌کلاس می‌دانند، مقایسه می‌کنند. اما اجازه بدهید دیگران شما را قضاوت کنند.

نیک‌گویی به جای بدگویی

در غیاب دوستان به‌جای بدگویی کردن به تعریف از ویژگی‌های مثبت آنها‌ بپردازید. سعی کنید نیمه پر لیوان را دیده و شور و اشتیاق با مردم به اشتراک بگذارید. این می‌تواند یک تمرین جالب روزانه باشد. درواقع مثبت اندیشی نشانه اصالت و اعتماد به نفس شماست؛ چراکه اثبات می‌کند فردی بدخواه و منفی باف نبوده و قدردان نیکی‌ها هستید. مدام غیبت کردن یعنی شکستن حریم‌های خصوصی و بی‌احترامی به همه؛

وقت گذاشتن برای دیگران

زمانی که با دیگران وقت می‌گذرانید، چشم به موبایل ندوزید. اجازه ندهید سر کلاس، در جلسه و مکان‌های عمومی، زنگ گوشی شما مزاحم شود، گزینه سایلنت برای همین مواقع است. در تاکسی یا رستوران و مکان‌های شلوغ، پشت تلفن از مسائل خصوصی حرف نزنید.

پز پول‌داری ندادن

برخی عادت دارند که دائماً درباره لباس، جواهرات و دارایی‌های خود پُزمی‌دهند و میزان ثروت و درآمدشان را به رخ می‌کشند. ولی اگر باکلاس باشید، هرگز درباره پول و درآمدتان حتی با نامزد، والدین و بهترین دوستان هم سخن نمی‌گویید. هیچ وقت از کسی نپرسید که چقدر حقوق می‌گیرد.

نگاه از بالا به پایین نداشتن

با‌کلاس‌ها نگاه از بالا به پایین ندارند و محیط اطراف خود را به همان تمیزی که دیده بودند، ترک می‌کنند. اشخاص مسئولیت‌پذیر و بدون تکبر نسبت به نظافتچیان رستوران، کافی‌شاپ وغیره، مراقب تمیز ماندن محیط اطراف هستند. برخلاف برخی که توقع دارند بعد از رفتن‌شان نظافتچی به انجام وظیفه‌‌اش بپردازد؛ برخی دیگر قدردانی از مستخدم را فراموش نمی‌کنند.

خوش برخوردی

باکلاس‌ها هنگام احوالپرسی، چه با سرایدار، چه نگهبان و دیگر همکاران، اسم آنها را بر زبان آورده و به عبارتی، با همه یکسان برخورد می‌کنند؛ رفتاری با ادب و احترام. پس خوش اخلاق باشید و در برخورد با دیگران از واژه‌های «خانم، آقا و ممنون» زیاد استفاده کنید.

روزنامه ایران

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11237

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: