نسخه جدید کتاب هنر طراحی لباس وارد بازار شد

نسخه جدید کتاب هنر طراحی لباس اثر آروز اسکندری وارد بازار شد.
۸۳ / ۱۰۰
آرزو اسکندری، مؤلف کتاب «هنر طراحی لباس» از ورود نسخه جدید این اثر به بازار کتاب خبر داد و گفت: تلاش کرده‌ام یک منبع آموزشی برای حضور طراحان لباس در آزمون‌های بین‌المللی ارائه دهم.

به گزارش پوشانیک به نقل از هنر آنلاین این طراح لباس و مدرس دانشگاه درباره جزئیات چاپ چهارم کتاب «هنر طراحی لباس» و تغییرات آن در قیاس با دیگر نسخه‌ها گفت: چاپ چهارم این اثر با ویرایش جدید در دو هفته گذشته وارد بازار شده و تمام تلاش خود را به کار بسته‌ام در این نسخه، مسیر حرکت کتاب را به سمت استانداردهای آموزشی سوق و یک منبع آموزشی برای حضور طراحان لباس در آزمون‌های بین‌المللی ارائه دهم.

او افزود: آشنایی با ایمنی محیط کار و اصول طراحی، ابزار کار، مبانی هنرهای تجسمی و طراحی لباس، کالبدشناسی و استخوان‌بندی بدن، ترسیم لباس، طراحی و جنسیت‌سازی پارچه‌ها، رنگ‌شناسی، رنگ‌شناسی تخصصی لباس، برطرف کردن ایرادهای اندام با لباس، اسکچ‌هایی از طراحان لباس نامی جهان، پارچه‌شناسی و مراقبت از لباس‌ها، سرفصل‌های اصلی کتاب را شامل می‌شوند که البته هر بخش، موضوعات متنوعی را بر اساس عناوین کلی دربرمی‌گیرد.

اسکندری در ادامه تصریح کرد: رشته طراحی لباس از جمله رشته‌های هنری کاربردی بوده و طراح لباس با تکیه بر ذوق هنری، خلاقیت و تجربه علمی و عملی به خلق یک اثر هنری در قالب لباس می‌پردازد اما اصل بر این است که برای حضور در این شاخه هنری، با مفاهیم و مراتب علمی و آموزشی آن نیز آشنا بوده و پس از درک مبانی این هنر به سراغ گام‌های بعدی با انتخاب و چیدمان اصولی و استاندارد عناصر بصری در کنار یکدیگر رفت.

نسخه جدید کتاب هنر طراحی لباس اثر آروز اسکندری وارد بازار شد.

وی با تأکید بر اینکه رسالت اصلی کتاب، آگاهی بخشیدن به علاقه‌مندان هنر طراحی لباس در ارتباط با سایر ابعاد آن است، بیان کرد: البته که کتاب، زمینه‌ای برای شناخت بیشتر و کامل‌تر از هنر طراحی لباس را فراهم می‌آورد و البته تصاویر به کار رفته در آن نیز موجب می‌شود که مخاطب با نگاهی روشن به مقوله طراحی لباس، سبک و شیوه مورد علاقه خود را انتخاب کند.

او در پایان گفت: خوشبختانه در قیاس با سال‌های گذشته، شاهد اتفاق‌های چشمگیر در حوزه چاپ و نشر کتاب با مضمون مد و لباس و رویکردهای آموزشی هستیم و منابع فارسی مفیدی در دسترس علاقه‌مندان این عرصه قرار گرفته اما همچنان موضوع‌هایی چون نحوه ارائه کالکشن، ترندسازی و تکنیکال دیزاین از جمله مباحثی است که در حوزه نگارش و تألیف کتاب با غفلت مواجه شده و می‌تواند مورد توجه افراد کارشناس برای تولید منبع قرار گیرد.

در بخشی از «یادداشت مؤلف برای چاپ جدید کتاب» آمده است: «نکته بسیار مهم در چاپ جدید این است که مطابق با جدیدترین استاندارد آموزشی و بر اساس سرفصل‌های آموزشی تعریف شده رشته طراحی لباس تدوین و تألیف شود در نتیجه مخاطبان می‌توانند دانش بسیار خوبی را از این کتاب کسب نمایند.

لذا هدف کتاب نیز، مهارت آموزشی و آشنا نمودن مخاطبان با مفاهیم پایه‌ای و اساسی طراحی لباس مطابق با استانداردهای آموزشی است به طوری که مخاطبان در مسیر کتاب، مبانی هنر طراحی لباس را می‌آموزند، با ابزار لازم برای طراحی، انواع لباس‌ها و نحوه ترسیم آنها آشنا می‌شوند و همچنن رنگ‌شناسی لباس، شناخت انواع لباس و بسیاری دیگر از مباحث اساسی را خواهند آموخت. این کتاب به شیوه «خودآموزشی» تدوین و تألیف شده است.»

این کتاب اولین با ر درسال ۱۳۹۴ در ۱۵۰ صفحه و توسط نشر آبان منتشر شده بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=10134

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: