به گزارش پوشانیک، لویی ویتان، (به فرانسوی: Louis Vuitton) که به اختصار ال‌وی نیز خوانده می‌شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتان تأسیس شد.

 این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می‌نماید، این محصولات شامل: کالاهای چرمی، لباس‌های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت‌افزار و کتاب می‌باشند.

لوئی ویتون؛ برندی با 75 زیرمجموعه معروف

لویی، پسرک چمدان بند

لویی ویتون در ده سالگی مادرش را از دست داد و در فاصله‌ی زمانی نسبتاً کمی پدرش هم (که یک نجار بود) فوت کرد.

شاید لویی ویتون، وقتی در چهارده سالگی، با پای پیاده، ۴۰۰ کیلومتر راه طی کرد تا به پاریس برسد و کاری برای خود بیابد، هرگز فکر نمی‌کرد که بتواند در آینده‌ای نه چندان دور، یکی از بزرگترین امپراطوری‌های لوکس جهان را بنا کند. لویی ویتون در پاریس به شاگردی یک مغازه پرداخت و ساختن چمدان را یاد گرفت.
درآمد شاگردی آنقدر زیاد نبود و او کار دومی را هم در کنار آن بر عهده گرفت: بستن چمدانهای مسافرتی. آن زمان، چمدان یک کالای نسبتاً لوکس حساب می‌شد و می‌توانید تصور کنید که چه کسانی برای بستن چمدان خود کارگر می‌گرفتند: طبقه‌ اشراف و ثروتمندان فرانسه. آشنایی با سبک زندگی ثروتمندان و انبوه وسایل لوکس و غیرضروری آنها و قیمت بالایی که حاضر بودند برای محصولات مختلف پرداخت کنند، به تدریج ایده تولید محصولات لوکس را در ذهن او پرورش داد.
شهرت و کیفیت محصولات لویی ویتون در حدی بود که به دربار ناپلئون سوم راه پیدا کند و به عنوان چمدان ساز همسر وی، منصوب شود.
جورج ویتون و جهانی کردن محصولات

در سال ۱۸۹۲، لویی ویتون درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد. پس از مرگ پدر، جورج ویتون به دنبال جهانی کردن محصولات این شرکت برآمد و با شرکت در نمایشگاههای تخصصی دیگر کشور این برنده را شهره عام کرد. به تدریج دفاتر نمایندگی لویی ویتون به آسیا ، آفریقا و خاور میانه گسترش یافت و هم اکنون در اغلب شهرهای بزرگ جهان نمایندگی دارد.

محصولات لوکس لویی ویتون، اغلب مورد استفاده ستاره های هالیود و سلبریتی های معروف جهان و مهاراجه های ثروتمند هند  قرار می گرفت. اما رمز واقعی موفقیت برند لویی ویتون، کنترل بود. این نام تجاری، همه کارها را از طراحی گرفته، تا پخش و توزیع، خودش انجام می‌داد.

این کار نه تنها ضامن کیفیت کالا بود، بلکه به معنای «سود ناخالص تولید» تا حدود ۴۵ درصد نیز بود. یعنی سودی که بسیار بیشتر از نزدیک‌ترین رقبایش بود. با این کنترل، لویی ویتون توانست، بین تصویر از یک نام تجاری لوکس و تفکر مبتنی بر تولید و بازاریابی انبوه، رابطه برقرار سازد. لویی ویتون هم اکنون یکی از ۱۰ برند با ارزش دنیاست و برنار آرنو، مالک برند لویی ویتان، هم ‌اکنون ثروتمندترین فرد اروپا  محسوب می‌شود.

زیر مجموعه های لوئی ویتون

لوئی ویتون هم اکنون ۷۵ برند کوچک  را زیر پوشش دارد. در ادامه با برخی از معروف ترین زیرمجموعه های لوئی ویتون آشنا می شوید:

۱-بن مقش

این برند در سال ۱۸۵۲ میلادی یعنی ۱۳۲ سال قبل از لوئی ویتون تأسیس شد.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۱۹۸۴

طیف محصولات: فروش محصولات مختلف

۲- جیوانچی

این برند مشهور در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۱۹۸۸

طیف محصولات: لباس های مختلف

۳- سفورا

یکی از مشهورترین برندهای فعال در حوزه لوازم آرایشی که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۱۹۹۷

طیف محصولات: محصولات آرایشی

۴- فندی

یکی از شناخته‌شده ترین برندهای دنیای مد که زمانی توسط کارل لاگرفلد، طراح ارشد “شنل” رهبری می‌شد. اکنون ۸۴ درصد سهام آن در اختیار لوئی ویتون است.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۲۰۰۰

طیف محصولات: پوشاک لوکس

۵- بولگاری

با وجود آن که بولگاری به خاطر عطرهای خود بیشتر شناخته می‌شود اما این برند تاسیس شده در سال ۱۸۸۴ بازار خوبی از جواهرات را در اختیار دارد.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۲۰۱۱

طیف محصولات: جواهرات، عطر

۶- لو پاریزین

لوئی ویتون علاوه بر دنیای مد وارد عرصه رسانه نیز شده است. روزنامه پاریزین که در سال ۱۹۴۴ تاسیس شد حدود ۱۸ میلیون خواننده در ماه دارد و یکی از محبوب‌ترین روزنامه های فرانسه محسوب یم شود.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۲۰۱۵

طیف محصولات: رسانه

۷- دیور

شاید شناخته شده ترین زیرمجموعه لوئی ویتون که برای خریدش در سال ۲۰۱۷  بیش از ۱۳ میلیارد دلار پرداخت شد.

زمان الحاق به لوئی ویتون: سال ۲۰۱۷

طیف محصولات: پوشاک لوکس

منبع: کارخانه دار