قهر صنعت نساجی و پوشاک

قهر صنعت نساجی و پوشاک
۸۲ / ۱۰۰
حمایت نکردن صنعت نساجی و  پوشاک از محصولات نساجی ایران سبب شده تا این حوزه آسیب‌‌‌پذیر شود به نوعی که متاسفانه صنعت نساجی کشور، زنجیره بازار را تامین نمی‌‌‌کند و این موضوع برای اقتصاد کشور مضر است.

پوشانیک_ محمد ذره‌‌‌بینی رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به اینکه سال‌ها پیش دو برادر معروف به‌نام کازرونی با بنیان نهادن کارخانه نساجی در اصفهان، این صنعت را در اصفهان رونق دادند، اظهار کرد: پس از آن تا سال‌ها اصفهان رتبه نخست کشور و حتی منطقه را در صنعت نساجی داشت و تصور نمی‌‌‌شد روزی با چنین رکودی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه کشور‌‌‌های همسایه با تبلیغات مختلف، به این صنعت ضربه و حتی پوشاک ایران از جمله شلوار‌‌‌های جین را به نام خود برچسب زدند، افزود: امروز با توجه به مشکلی که برای صنعت پایه نساجی ایجاد شده، شاهد ضعف تولید پوشاک نیز هستیم که این اتفاق ناشی از همراهی نکردن صنعت مد و پوشاک با صنعت نساجی است.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در کشور‌‌‌هایی مانند ترکیه و ایتالیا و البته بسیاری دیگر از کشورها، صنایع نساجی و پوشاک در کنار هم هستند و از توان و ظرفیت یکدیگر استفاده می‌کنند، اما در ایران این دو صنعت از یکدیگر دور هستند و علت اینکه ترکیه، بازار پوشاک ایران را به دست گرفته همین است.

ذره‌بینی در ادامه گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: حمایت نکردن صنعت نساجی و پوشاک از محصولات نساجی ایران سبب شده تا این حوزه آسیب‌‌‌پذیر شود به نوعی که متاسفانه صنعت نساجی کشور، زنجیره بازار را تامین نمی‌‌‌کند و این موضوع برای اقتصاد کشور مضر است.وی ورود دانش‌بنیان‌‌‌ها را یکی از مسیر‌‌‌های کمک به صنعت پوشاک بیان و تاکید کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات لازم به آنها می‌تواند فاصله میان صنعت نساجی و پوشاک را کاهش دهد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pooshanik.ir/?p=11264

پوشانیک

پوشانیک

پوشانیک مرجع انتشار تحلیل‌ها، رویدادها، اطلاعات و اخبار مد، لباس و پوشاک است. برای آگاهی از آخرین تحولات این حوزه با پوشانیک همراه باشید.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: